پیام تبریک رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۹ کد : ۹۹۹۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۴۹

دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ایران پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در پیام تبریک رئیس دانشگاه تبریز آمده است: هر ساله 26 مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان و به ویژه ارج نهادن و تقدیر از آزادگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.

در همین راستا ضمن ارج نهادن به ایثارگری‌ها و رشادت های این بزرگواران، این ایام سعید و روز مبارک را به تمامی آزادگان و ایثارگران عزیز و خانواده های معزز و به ویژه آزادگان دانشگاه تبریز( دکتر حسین ساعی، حسین عنصرودی، حسن فرازی شاهگلی، یونس ناطوری، علیرضا جامع‌فر، محمد بابائی و محمد رضا محمدی ) تبریک می گویم.

بر پایه همین گزارش مقام معظم رهبری درباره آزادگان می فرمایند:« یکی از چیزهایی که شما را، دل هایتان را زنده نگه می داشت، پرامید نگه می داشت، یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می شود فهمید.»

« مسأله اسارت طولانی این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند؛ ... شما در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید».

یادآور می شود: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.


( ۲ )

نظر شما :