در رتبه بندی جدید تایمز؛ دانشگاه تبریز در جمع ۱۰۱ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۶ کد : ۹۷۱۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۱۹۶

 

 دانشگاه تبریز در رتبه بندی جدید جهانی تایمز موسوم به Golden Age of Higher Education توانست رتیه 101 تا 150 دنیا را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نظام رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه ها را به سه نوع دانشگاه های قدیمی (با بیش از 80 سال قدمت)، دانشگاه های ایجاد شده در عصر طلایی آموزش عالی (با قدمتی بین 50 تا 80 سال) و دانشگاه های جوان (با قدمتی زیر 50 سال) دسته بندی کرده که بر این اساس دانشگاه تبریز در دانشگاه های ایجاد شده در عصر طلایی آموزش عالی دسته بندی شده و رتبه جهانی آن در سال 2019 در کل جهان رتبه 101 تا 150 جهانی است.

در بین دانشگاه های ایرانی، بهترین جایگاه را در این نظام رتبه بندی،  دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خود اختصاص داده که رتبه جهانی آن 87، است.

 دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف نیز به مانند دانشگاه تبریز در این نظام رتبه بندی رتبه جهانی 101 تا 150 دنیا را به خود اختصاص داده اند.

همچنین نتایج این رتبه بندی جهانی نشان می دهد که در این رتبه بندی جدید تایمز دانشگاه های فردوسی مشهد، اصفهان، شهید بهشتی، شیراز رتبه 151 تا 200 دنیا و دانشگاه های الزهرا و ارومیه رتبه 201 تا 250 دنیا را کسب کرده اند.

در این رتبه بندی دانشگاه کایفرنیای آمریکا که دارای رتبه جهانی 30 است حائز بهترین رتبه در بین دانشگاه های ایجاد شده در دوره عصر طلایی آموزش عالی است. این دانشگاه در همین رتبه بندی در سال قبل نیز همین رتبه را به خود اختصاص داده بود.

همین گزارش حاکی است؛ این رتبه بندی دانشگاه هایی که در بین سال های 1945 تا 1967 ایجاد شده اند را در بر می گیرد. نظام رتبه بندی تایمز این دوره را تحت عنوان عصر طلایی آموزش عالی طبقه بندی کرده است.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.


( ۲۳ )

نظر شما :