پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در پردیس بین‌المللی ارس برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۶ کد : ۹۵۷۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۲۹۴

پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز واقع در منطقه آزاد ارس (جلفا) برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در ۸۲ رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو  پذیرش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سید صمد حسینی رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز واقع در منطقه آزاد ارس (جلفا) به پشتوانه بیش از ۷۰ سال پیشینه مؤثر این دانشگاه در زمینه آموزش و پژوهش و بر اساس مجوز اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین داوطلبان داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ناپیوسته از طریق آزمون اختصاصی و بررسی پرونده سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی  برای نیمسال اول  سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸  دانشجو می‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه پذیرش دانشجو در پردیس بین‌المللی ارس(جلفا) بر اساس نیازسنجی صنعت، بازار کار منطقه، دستگاه‌ها و جامعه بوده است، تصریح کرد: برای جذب و پذیرش بیشتر دانشجو در این پردیس و به‌ویژه جذب دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف؛ حمایت و کمک مسئولان استان و سایر دستگاه‌ها ضروری است.

به گفته وی راهبرد مهم دیگر این پردیس جذب دانشجوی خارجی و به‌خصوص جذب و پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل در کشورهای همجوار است.

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد  برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ یادآور شد: پذیرش دانشجو در این مقطع در ۳۹ رشته و زمان ثبت‌نام هم از ۱ الی ۱۵ تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی پردیس‌های دانشگاه تبریزhttp://arasp.tabrizu.ac.ir صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به جدول زمان‌بندی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پردیس بین‌المللی ارس(جلفا) برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 گفت: پذیرش دانشجو در این مقطع نیز در 43 رشته و گرایش است که زمان ثبت‌نام این مقطع هم همچون مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود.

به گفته وی  تاریخ آزمون کتبی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی27 تیرماه و مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی نیز در روزهای دوم الی هشتم شهریورماه امسال انجام خواهد شد.

رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز اضافه کرد: نتایج هر دو مقطع تحصیلی در پردیس بین‌المللی ارس برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 ، 26 شهریورماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی پردیس‌های این دانشگاه اعلام خواهد شد.

دکتر حسینی در پاسخ به سؤالی یکی از خبرنگاران در خصوص تعداد دانش‌آموختگان این پردیس هم گفت: تاکنون 1300 دانشجو فارغالتحصیل شده‌  که بیشترین تعداد آن‌ها دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

یادآور می‌شود: داوطلبان گرامی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت اینترنتی http://arasp.tabrizu.ac.ir  و یا با شماره تلفن 33392441-41   تماس  حاصل نمایند .

لازم به ذکر است؛ پردیس دانشگاه تبریز به‌منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی در منطقه آزاد ارس تأسیس شد و در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون در دو مقطع ارشد و دکتری تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند.


( ۱۶ )

نظر شما :