مدیر جدید حراست دانشگاه تبریز معرفی شد

۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۵ کد : ۸۷۳۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۴۹۱

 

دکتر محمدرضا حسین زاده استاد گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در مراسمی به عنوان مدیر جدید حراست این دانشگاه تبریز معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این مراسم با حضور دکتر داریوش سلیمی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران استان آذربایجان شرقی و شورای دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: مجموعه حراست دانشگاه تبریز همواره در بین حراست دانشگاه های کشور، پرتلاش و نمونه بوده و امیدواریم این روند با تیم مدیریت جدید همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر داریوش سلیمی، مشاور وزیر عتف در ادامه با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال متفاوت تر و خاص تر از سال های گذشته است، تصریح کرد: این روزها دشمنان کشورمان با ترفندهای مختلف از جمله با تحریم ها در صدد تضعیف دستاوردهای انقلاب هستند فلذا بر همگان لازم و ضروری است که برای حفظ و صیانت از این انقلاب بیش از گذشته تلاش نمایند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: امسال در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که این مسئله  موجب خشم دشمنان ملت ایران شده و از این رو با بهانه های مختلف و با ایجاد برخی مشکلات در جامعه،  به خصوص در دانشگاه ها نمی خواهند انقلاب اسلامی ایران به حیات خود ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حراست در دستگاه  ها و نهاد ها افزود: حراست ویژگی ها خاص خودش را در مقایسه با سایر شغل ها دارد چرا که این مجموعه با چندین نهاد در حال فعالیت بوده و در این راستا نیز انتظارات و توقعات گسترده از آن می شود.

به گفته وی هر نوع فعالیتی در دانشگاه ها به نوعی با حراست در ارتباط است و بر همین اساس مسئولیت همکاران مجموعه حراست سنگین، سخت و حساس است.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر با تاکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی ایران در بخش های مختلف به جایی رسیده به خاطر خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: مدیران و مسئولان دستگاه ها و سازمانها  نیز برای رسیدن به اهداف متعالی خود باید ادامه دهنده راه و منش شهدا باشند.

دکتر میررضا مجیدی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه حراست در مقایسه با سایر بخش ها در دستگاه ها و سازمانها افزود: مجموعه حراست یکی از بخش های مهم، اساسی و حساس  دستگاه ها و سازمان ها و مخصوصا در دانشگاه ها  به شمار می رود و بر این اساس از اوایل انقلاب تا به امروز نیروهای فعال و به کار گرفته شده در این مجموعه در مقایسه با سایر کارکنان واحدها فرق دارد.

 وی تاکید کرد: حساسیت کار فعالان این مجموعه بدین صورت بالا است که اگر کسی وارد دانشگاه می شود، این مجموعه را با همکاران حوزه حراست و در راس آنها حراست فیزیکی می شناسند.

به گفته وی، مجموعه همکاران حراست از جمله کارکنان پرتلاش و زحمت کش دانشگاه هستند که با وجود زحمات زیاد باز هم انتقادهایی به این افراد وارد می شود.

 رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه عمده ترین کار و عملی که درهمکاران حراست باید  رعایت شود، بحث تقوای کاری است، تصریح کرد: تقوای کاری در همه شغل ها ضروری است، اما حساسیت این عمل در حراست بیش از سایر شغل ها است.

به گفته وی اگر تقوای کاری در بین افراد شاغل در بخش حراست دستگاه ها و سازمان ها کمتر شود، اسرار مردم  و سازمان در خطر می افتد.

دکتر مجیدی با تاکید بر اینکه در حراست رفتار افراد نباید سلیقه ای و سیاسی باشد، اضافه کرد: همکاران مجموعه حراست باید طوری رفتار و عمل کنند که دانشجویان با دیدن آنها احساس آرامش کنند و الگوی رفتاری خویش قرار دهند.

به گفته وی دانشگاه تبریز دو هدف اصلی و راهبردی دارد یکی قرار گرفتن در بین 200 دانشگاه برتر بین المللی و دیگری حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم که برای تحقق اینها، تلاش همه دانشگاهیان این دانشگاه و در راس آنها حراست ضروری است.

  حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن  تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  از زحمات  همکاران اداره حراست دانشگاه تشکر نمود و یاد و خاطره مرحوم دکتر محمد رضا نیکجو، مدیر پیشین را گرامی داشت و در ادامه از زحمات بی منت، پشتکار و جدیت توام با  تواضع و فروتنی دکتر آقاجانی معاون سابق حراست در این مدت قدردانی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه حراست دستگاه ها و نهاد ها به عنوان مجموعه و نهادی که وظیفه دفاع  از حیثیت و کیان سازمان و افراد مرتبط با  آن  را بر عهده دارد، خواستار نگرش صحیح به مجموعه حراست شد و وظیفه اصلی کادر حراست را حفظ کرامت  انسانی بیان کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه  ضمن یادآوری وظیفه خطیر همکاران  حراست در دانشگاه تبریز خواستار توجه و عزم  جدی مسئولان  دانشگاه  به  امر آموزش و مهارت  آموزی کارکنان  حراست و به خصوص حفظ احترام  متقابل و جدیت در رفع مشکلات و بهبود شرایط کار همکاران حراست شد.

عبدالهی مدیر کل حراست استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه برای حفظ این نظام و دستاوردهای انقلاب همه اقشار مختلف جامعه و در راس آنها دانشگاهیان باید در صحنه حضور داشته باشند، یادآور شد: نباید اجازه بدهیم بین مردم و حاکمیت شکاف بوجود بیاید.

به گفته وی، حراست دانشگاه تبریز در بین حراست های استان در جایگاه والا و ویژه ای قرار دارد چرا که دانشگاه مکان مقدس است و بر همین اساس باید جایگاه و شان همکاران مجموعه حراست حفظ و بیش از اینها حمایت های لازم صورت گیرد.

دکتر حبیب آقاجانی معاون سابق حراست دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: حراست از جمله بخش های مهم، حساس و سخت هر دستگاه و سازمان به شمار می رود که با وجود تلاش و زحمات افراد این مجموعه مورد انتقاد هستند.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیر جدید حراست دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تشریح برنامه های خود گفت: در حال حاضر حدود 160 نیروی کاربلد و زبده در مجموعه حراست دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند که باید از این ظرفیت برای اعتلای همه جانبه این دانشگاه بهره مند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با ایجاد همدلی و مودت بین مجموعه همکاران می توان کارهای بزرگ و ارزشمندی  انجام داد، تصریح کرد: ایجاد جو اعتماد متقابل  بین  همکاران  حراست  و سایر بخش های دانشگاه (کارکنان ، اساتید و دانشجویان)، کمک به  تحقق حراست واقعی و حفاظت از منافع دانشگاه، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه، چابک سازی در مجموعه حراست و حرکت به سمت حراست هوشمند و هدفمند، کمک به اصلاح نگرش همکاران محترم دانشگاه  به مجموعه حراست، امن کردن محیط دانشگاه بدون امنیتی کردن آن، پیش بینی و پیشگیری و رفع مخاطرات احتمالی از جمله مهمترین برنامه های این مجموعه خواهد بود.

همین گزارش حاکی است در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا حسین زاده به عنوان مدیر جدید حراست دانشگاه تبریز معرفی شد.

یادآور می شود: دکتر محمدرضا حسین زاده استاد پایه 19 گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی است. معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، ریاست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، مدیریت جذب استان آذربایجان شرقی، معاونت آموزشی دانشکده علوم طبیعی، چاپ 65 مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارایه بیش از80 مقاله در همایش های ملی و بین المللی و اجرای 9 طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

خاطر نشان می شود: مرحوم دکتر محمد رضا نیکجو، استاد دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه تبریز پیش از این مدیریت حراست دانشگاه را برعهده داشت.

 


( ۲۸ )

نظر شما :