نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۳ کشور در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

۰۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۳ کد : ۸۶۵۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۲۱۲

 

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه  سه و دبیران مناطق ده گانه کشور به همراه برپایی دو کارگاه آموزشی با حضور دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در دهه 20 با  ایجاد دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با داشتن 21 دانشکده، 10 مرکز پژوهشی، چندین دانشکده اقماری و 800 نفر هیات علمی که 50 درصد آنها رتبه علمی دانشیار به بالا هستند، به عنوان یکی از دانشگاه جامع، برتر و سطح یک کشور است.

دکتر میر رضا مجیدی اضافه کرد: در حال حاضر در این دانشگاه 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 40 درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است، از این رو دانشگاه تبریز از بدو تاسیس تا به امروز نقش مهم و تعیین کننده ای در تربیت نیروی انسانی کشور در بخش های مختلف داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی در امر گسترش آموزش عالی در منطقه و جهان نیز نقش برجسته و ارزنده ای داشته است، تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه با 153 دانشگاه از کشورهای مختلف جهان تفاهم نامه همکاری دارد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این دانشگاه در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود نقش مهم و تاثیرگذاری در تحولات این منطقه و کشورمان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته است، تصریح کرد: دانشگاهیان دانشگاه تبریز و به ویژه دانشجویان این دانشگاه در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی جزو پیشگامان کشور بوده اند که نمونه بارز این امر تقدیم اولین شهید در قیام 29 بهمن، شروع انقلاب فرهنگی از این دانشگاه و به خصوص پشتیبانی علمی و تجهیزاتی از رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس بوده است.

به گفته وی دانشگاه تبریز، همچنین در طول فعالیت خود، بزرگانی زیادی را در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... برای اقتدار و شکوفایی کشورمان تربیت کرده، که نمونه بارز آن شهید مهدی باکری، فرمانده 31 لشکر عاشورا و شهید محمد حسن کسایی، فرمانده گردان انصار جهاد سازندگی، شهید بهروز پور شریفی فرمانده مهندس رزمی و ... از سرداران و فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

دکتر مجیدی در ادامه به نقش و رسالت روابط عمومی ها در دستگاه ها و نهاد ها اشاره کرد، یادآور شد: روابط عمومی ها یکی از بخش های مهم، اساسی و تاثیرگذار در هر نهاد و دستگاه به شمار می رود، چرا که به‌عنوان سیستم و پل ارتباطی بین مسئولان، مردم و جامعه مطرح هستند.

وی افکارسنجی با توجه به نیاز روز جامعه، انعکاس نظرات و دیگاه مردم به مسئولان، اعتماد سازی و ایجاد امید در جامعه  را از جمله رسالت روابط عمومی ها در هر دستگاه و نهاد بیان کرد و خاطر نشان کرد: فعالان این حوزه وظایف سنگینی را در قبال جامعه و دستگاه حوزه فعالیت خود بر عهده دارند که با رعایت اصول اخلاق حرفه ای، برقراری ارتباط چند سویه و بدون هرگونه تبعیض بین مردم و سازمان و صداقت در این حرفه می توان در این راستا موفق عمل کرد.  

دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این نشست گفت: دانشگاه تبریز از گذشته تاکنون در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جزو دانشگاه های تاثیرگذار و پیشتاز منطقه و کشور بوده و در برپایی این گونه نشست ها و کارگاه های آموزشی نیز به نوعی سرآمد سایر دانشگاه ها بوده است.  

 استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با اشاره به جایگاه روابط عمومی در بین سایر مشاغل افزود: حرفه روابط عمومی جزو مشاغل سخت است و از این رو ضروری است مسئولان و مدیران دستگاه ها و نهادها  بیش از اینها به اهمیت و جایگاه آن و به ویژه فعالان این مجموعه در سازمان ها توجه داشته باشند.

 مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در عصر اطلاع رسانی و ارتباطات مدرن امروز باید روابط عمومی ها از کارهای کلیشه ای و سنتی فاصله بگیرند، تصریح کرد: امروزه افرادی در این حرفه موفق هستند که به مجهز به دانش روز، ایده مند، خلاق و شجاع باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود نقش روابط عمومی ها در هر دستگاه و سازمان را در دوران تحریم تعیین کننده و تاثیرگذار بیان کرد و افزود: متاسفانه در عصر دهه چهارم انقلاب، برخی مشکلات داخلی و سوء مدیریت ها باعث ریزش سرمایه اجتماعی و ایجاد جو بی اعتمادی در جامعه شده که در این راستا روابط عمومی ها با ارایه دستاوردهای به موقع خود در هر سازمان و دستگاه می توانند، امید در جامعه را بهبود و نهادینه نمایند.

به گفته وی وجود روابط حرفه ای در هر دستگاه و سازمانی ضروری است و در این خصوص نیز لازم است، فعالان این مجموعه دوره های آموزشی لازم و به روزی داشته باشند.

علی سپهری دبیر روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه سه کشور نیز در این نشست به ارایه گزارش اجمالی از عملکرد یک سال اخیر این منطقه پرداخت.

محسن بابازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز هم در این نشست ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان  گفت: در سال های اخیر فعالیت های مثبت و تاثیرگذاری برای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در منطقه صورت گرفته که در همین راستا به دلیل وجود زیرساخت های لازم در دانشگاه تبریز، خواستار راه اندازی تلویزیون اینترنتی در این دانشگاه هستیم.

تجلیل از ذالفقار همتی مدیر روابط عمومی سابق دانشگاه تبریز، برپایی جلسه کارگروه بررسی ارتقاء جایگاه و ارزیابی عملکرد روابط عمومی های علمی کشور و تبادل نظر و هم اندیشی مدیران روابط عمومی از جمله دیگر برنامه های آغاز بکار نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور و دبیران مناطق ده گانه کشور به میزبانی دانشگاه تبریز بود.

یادآور می شود: در همین راستا دو کارگاه آموزشی نیز تحت عناوین « عکاسی  با تلفن همراه؛ اصول و تکنیک ها و کارگاه آموزشی روابط عمومی آنلاین و خبر نویسی پیشرفته در فضای وب به سبک رویترز» در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

اضافه می نماید: روابط عمومی های منطقه سه شامل دانشگاه های تبریز، هنر اسلامی تبریز، بناب، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، آموزشکده فنی شماره 1 تبریز، زنجان، پارک علم و فناوری زنجان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه پیام نور زنجان، دانشگاه ارومیه، صنعتی ارومیه، پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، مراغه، مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه  و محقق اردبیلی است.

 

 


نظر شما :