تازه های نشر:  اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته(دکتر جعفر حقیقت / سیدصالح اکبرموسوی)

۰۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵ کد : ۸۴۳۷ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۵۰۸

 

عنوان:  اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته (همراه با نرم ­افزارهای JMulTi، Eviews 10 و Stata 15.1)

مولفین: دکتر جعفر حقیقت / سیدصالح اکبرموسوی

نشر: انتشارات نور علم

تاریخ و نوبت چاپ: 1397- اول

قیمت: 450000 ریال

کتاب " اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته (همراه با نرم ­افزارهای JMulTi، Eviews 10 و Stata 15.1)" توسط دکتر جعفر حقیقت استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز و سیدصالح اکبرموسوی تالیف و توسط انتشارات نور علم چاپ شده است.

   به گفته مولفین،  ایده اولیه این کتاب از سال 1391 مطرح شده و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته از علاقه ­مندی دانشجویان رشته اقتصاد، طرح اولیه با تغییرات فراوان به دو کتاب اقتصادسنجی کاربردی همراه با نرم ­افزارهای JMulTi و Eviews 9 و اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته همراه با نرم ­افزارهای JMulTi، Eviews 10 و Stata 15.1 تبدیل شد. کتـاب " اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته " می تواند مبـاحث علمی را به شیوه­ای سـاده و مفهـومی توضیح داده و همـچنین از نرم ­افزارهای به­روز استفاده کند.

این کتاب در 433 صفحه و در 10 فصل با سرفصل های آشنایی خوانندگان با قسمت­ های مختلف نرم­افزارها، مدل­ های حداقل مربعات پویا (DOLS) و حداقل مربعات معمولی کاملاً اصلاح­ شده (FMOLS)، مدل­ های رگرسیون با داده ­های پانل جدید، تقارن و عدم تقارن (رهیافت فیلترینگ)، مدل­ های تغییر وضعیت و تغییر رژیم، مدل­ های تغییر وضعیت و الگوهای مارکوف سویچینگ، مدل­ های رگرسیون با متغیر وابسته مجازی، سری­ های زمانی ناپارامتریک، مدل­ های رگرسیون فضایی و مدل­ رگرسیون کوانتایل و آزمون ­های آن چاپ و منتشر شده است.


( ۳ )

نظر شما :