جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۴ کد : ۸۳۵۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۳۵۹

 

نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه تبریز با حضور اساتید و فعالان این حوزه در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک هفته پژوهش به تلاشگران این حوزه گفت: دانشگاه های بزرگ کشور در دهه شصت وارد حوزه پژوهش شدند و امروزه نیز به برکت انقلاب در منطقه رتبه اول تولید علم را داریم.

دکتر میررضا مجیدی افزود: امروزه کشور و جامعه ای توسعه یافته است که در آن به امر پژوهش توجه ویژه ای شود و از این رو ضروری است مسئولان و دست اندرکاران کشور هم برای حل مشکلات جامعه و صنعت به این مسئله اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاه و دانشگاهیان را باور داشته باشیم بسیاری از مشکلات و چالش های موجود در حوزه های مختلف از جمله مسایل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، اقتصادی و سیاسی حل خواهد شد.

 حجت‌الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز از دیگر سخنران این آیین بود که در سخنان کوتاهی بر رعایت اخلاق پژوهشی، نداشتن حسادت و ایمان داشتن به کاری که انجام می شود، تاکید کرد.

 دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با ارایه گزارش عملکرد یک سال گذشته گفت: عملکرد بخش های مختلف پژوهش دانشگاه تبریز در مقایسه با سال های گذشته در بسیاری از شاخص ها روند رو به رشدی داشته است که نمونه بارز این امر انتخاب 12 تن از اساتید این دانشگاه در جمع پژوهشگران یک درصد برتر در سال ۲۰۱۸ است.

همین گزارش حاکی است: در این آیین از 45 پژوهشگر در بخش های پژوهشگر برتر دانشگاه، دانشمندان یک درصد برتر جهان، پژوهشگر برگزیده گروه عمده علوم انسانی، کشاورزی و دامپزشکی و علوم پایه، پژوهشگران برگزیده دانشکده، پژوهشگر برگزیده مدیریت امورفناوری، برگزیده ویژه دانشگاه از نظر شاخص میزان ارجاعات، شاخص هرش، شاخص مقالات چاپ شده در مقالات Q1، انتشارات مقالات کیفی، سردبیر نشریه برتر، سرپرست تیم رباتیک در مسابقات جهانی و سازمان های برتر حامی پژوهش دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :