رئیس دانشگاه تبریز؛ ​​​​​​​تغییر مدیریت‌ها در فضاهای علمی به نفع جامعه و دانشگاه نیست

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۶ کد : ۸۳۱۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۸۲۹
رئیس دانشگاه تبریز؛  ​​​​​​​تغییر مدیریت‌ها در فضاهای علمی به نفع جامعه و دانشگاه نیست

 

دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ، تغییر مدیریت‌ها به ویژه در فضاهای علمی و دانشگاهی را به نفع جامعه و دانشگاه ندانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه استیضاح حق قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، گفت: در شرایطی که دشمن با تمام نیرو در حال ضربه زدن به نظام است و با توجه به تقارن طرح مسائل مربوط به استیضاح وزیر علوم با هفته دانشجو و هفته پژوهش و بررسی لایحه بودجه در مجلس، انتظار می رود نمایندگان محترم نسبت به شرایط زمانی حساس باشند.

دکتر میر رضا مجیدی با تاکید بر اینکه وزیر علوم وارث وزارتخانه ای است که بیش از دو هزار دانشگاه با تصمیم وزاری سابق ایجاد شده، افزود: به دلیل کمبود دانشجو، تعدادی از آن‌ دانشگاه ها در شرف انحلال هستند و وزیر فعلی در ایجاد بدون برنامه این همه دانشگاه نقشی نداشته و در شرایط کنونی چاره‌ای جز تعطیلی برخی از این واحدهای دانشگاهی نیست.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به سیاست‌های گذشته وزارت علوم، اضافه کرد: 10 درصد از دانشجویان ما را دانشجویان مقطع دکتری تشکیل می‌دهند، در حالی که برای جایگزینی یک استاد در دانشگاه تبریز فقط یک استاد جدید نیاز است و در واقع وزیر علوم فعلی با تراکمی از فارغ التحصیلان دکتری مواجه است که ربطی به دوران مدیریت وی ندارد.

وی با بیان اینکه دکتر منصور غلامی، جزو نیروهای مخلص و جهادی وزارت علوم هست، گفت: تغییر مدیریت‌ها به ویژه در فضاهای علمی و دانشگاهی به نفع جامعه و دانشگاه نیست و اگر مساله ای در خصوص وزارت علوم وجود دارد و نمایندگان مردم در حوزه نظارت، اشکالاتی را می‌بینند می‌توانند مطرح کنند و وزارت علوم نیز در جهت رفع آن مشکلات برآید.

دکتر مجیدی تاکید کرد: دکتر غلامی برنامه هایی ارائه کرده که برای اجرای آنها به زمان نیاز است و نمایندگان محترم اجازه دهند در دو و نیم سالی که از عمر دولت فعلی مانده،  وی برنامه های خود را عملی کند.

رئیس دانشگاه تبریز حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین و نسل سومی را از برنامه های اصلی دکتر غلامی دانست و گفت: این برنامه ها در یک سال یا شش ماه به نتیجه نمی رسد و بهتر است نمایندگان اشکالات موجود را مطرح کنند تا رفع شوند. چون اگر سکاندار مجموعه ای را وسط اجرای برنامه ها برداریم، عکس العمل جامعه هم مناسب نمی شود.

وی با اشاره به دستاوردهای وزارت علوم در شرایط تحریم‌ها گفت: این وزارت نیز همانند سایر مجموعه ها در شرایط تحریم قرار دارد و خرید بسیاری از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با موانعی روبرو هست ولی با این روند در مسیر تولید علم و مقاله هیچ کندی ایجاد نشده و دانشگاه ها در حال انجام وظایف محوله به بهترین شکل هستند.

دکتر میر رضا مجیدی یادآور شد: اهداف سند چشم انداز 1404 در دانشگاه ها در حال تحقق بوده  و در زمینه تولید علم رتبه اول منطقه را داریم و تحقق کامل برنامه ها در گرو فراهم سازی زمینه برای ثبات مدیریتی هست.


( ۴ )

نظر شما :