مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۳ کد : ۸۲۶۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۴۹۵

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با تجلیل از دانشجویان نمونه و برگزیده دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز،  دکتر میررضا مجیدی رییس دانشگاه تبریز در این آیین، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر سال ۱۳۳۲ که موجب شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد، یادآورخروش اعتراض و مقاومت، عدالتخواهی و به ویژه مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار است.

 دکتر میررضا مجیدی با اشاره بر اینکه استکبار جهانی در آن ایام نمی خواست ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشد، افزود: کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق نمونه بارز این امر است که در این کودتا انگلستان و آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته اند.

دکتر مجیدی با تاکید بر اینکه 16 آذر 1332 نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی به حساب می آید، اضافه کرد: بعد از 16 آذر 1332 سیل خروشانی از فعالیت های دانشجویی در ایران شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف تاثیرگذار  بوده و هستند، تصریح کرد: برای رسیدن به این حقیقت فقط کافی است به دستاوردهای دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی در طول نزدیک چهار دهه از انقلاب نیم نگاهی داشته باشیم که دانشگاه تبریز از جمله یکی از این دانشگاه ها است که در کشور از آن به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های کشور یاد می شود و امروزه یکی از پرافتخارترین دانشگاه های ایران است.

وی در خاتمه از دانشجویان خواست برای ادامه راه شهدای دانشجو، به خودسازی و تزکیه نفس بپردازند و در همین راستا جریان شناسی، بصیرت و دشمن شناسی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

 رییس دانشگاه تبریز تاکید کرد: همه دانشگاهیان این دانشگاه نیز در حد توان با بسیج تمامی امکانات از دانشجویان برای رسیدن به پله های ترقی و پیشرفت حمایت های لازم را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از دیگر سخنرانان این آیین بود که  در سخنان کوتاهی تاکید کرد: 16 آذر 1332 که از آن به عنوان روز دانشجو یاد می شود، آغازگر جنبش عظیم دانشجویی در کشوراست و همچنان  راه این شهدا در دانشگاه های ما ادامه دارد.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز افزود: رژیم طاغوت مخالف شنیده شدن صدای دانشجویان بود و متاسفانه بعد از انقلاب نیز برخی خودی‌ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا به علل مختلف نمی خواهند صدای دانشجو شنیده شود و اتفاق ناخوشایند این روزها این است که خود دانشجو نمی‌خواهد صدایش شنیده شود.

 حجت الاسلام انوری  با بیان اینکه آرمان خواهی، عدالت خواهی، استکبار ستیزی و مطالبه گری از جمله رسالت های جنبش دانشجویی است، یادآور شد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و این دیگران هستند که باید پاسخگو مطالبات دانشجویان باشند.

یادآور می شود: تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه، برگزیدگان 4 بخش عمده علمی، مدال آوران رشته های مختلف ورزشی، تیم ربوکاپ، برگزیدگان شاهد و ایثار گر و برگزیدگان استعدادهای درخشان و قرائت بیانیه توسط نمایندگان 4 تشکل دانشجویی  انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی  دفتر تحکیم وحدت، اجرای موسیقی سنتی با حضور استاد قره باغی و برگزاری مسابقه و قرعه کشی از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

 

 


( ۱۱ )

نظر شما :