دانشگاه تبریز در چهار حوزه موضوعی، بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۳ کد : ۸۲۰۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۱۴۹
دانشگاه تبریز در چهار حوزه موضوعی، بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت

بر اساس اعلام پایگاه رتبه بندی تایمز، دانشگاه تبریز در چهار حوزه موضوعی، بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، با اعلام اینکه یکی از رتبه بندی های مهمی که توسط تایمز به صورت سالانه انجام می گیرد، ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه های موضوعی مختلف است، گفت: این رتبه بندی در یازده حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه های برتر جهان را معرفی می کند.

دکتر میررضا مجیدی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز نیز بر اساس این رتبه بندی در حوزه های علوم کامپیوتری، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و علوم فیزیکی، بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است، افزود: در حوزه علوم کامپیوتری؛ دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز و تهران با بازه رتبه ای ۵۰۰-۴۰۱ در بین ۶۸۴ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تبریز، افزود: همچنین در حوزه موضوعی مهندسی و فناوری نام دانشگاه تبریز با بازه رتبه ای ۶۰۰-۵۰۱، به همراه دانشگاه های فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، شیراز و صنعتی شیراز در بین ۹۰۳ دانشگاه برتر جهان در این حوزه دیده می شود.

دکتر مجیدی اضافه کرد: در حوزه علوم زیستی؛ دانشگاه های تبریز، فردوسی مشهد،گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، تهران و ارومیه با بازه رتبه ای ۶۰۱+ در بین ۷۵۱ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در حوزه علوم فیزیکی نیز دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه های شهید مدنی آذربایجان، فردوسی مشهد، مازندران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی شیراز و زنجان با بازه رتبه ای ۸۰۰ - ۶۰۱  در میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

خاطر نشان می شود: حوزه های فرعی؛ علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری در حوزه علوم زیستی، فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علم دریایی، آمار و ریاضی در حوزه علوم فیزیکی و مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی شده اند.


( ۵ )

نظر شما :