همزمان  با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ جشن کتاب در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰ کد : ۸۰۸۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۹۵۶

همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای تکریم و تجلیل از کتابخوانان، کتابداران، نویسندگان و اهل قلم، جشن کتاب در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، در این مراسم از کتاب به عنوان مظلوم‌ترین کالای فرهنگی یاد کرد و گفت: به دلیل گسترش استفاده از شبکه های مجازی و اینترنت در سال های اخیر مردم‌ به نوعی از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فاصله گرفته اند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره بر اینکه در عصر امروز یکی از شاخص های رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری به میزبان مطالعه و کتابخوانی مردم آن بستگی دارد، افزود: مسئولان اجرایی و دستگاه های ذی ربط باید تلاش خستگی ناپذیری در گسترش و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته باشند.

دکتر میررضا مجیدی با تاکید بر اینکه برای همگانی و فراگیر نمودن فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید علل مطالعه کم در هر منطقه را کنکاش و ریشه یابی کرد، اضافه کرد: نقش مراکز آموزش عالی در ریشه یابی علت پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه  مردم بسیار  تعیین کننده بوده و این مسئله باید از جمله مهمترین دغدغه‌های دانشگاه ها در حوزه فرهنگ باشد.

وی هفته کتاب را بهترین بهانه و فرصت برای تقدیر از دست اندرکان این حوزه برشمرد و خاطر نشان شد: در عصر ما فعالان حوزه کتاب به نوعی مظلوم واقع شده اند و از این رو باید با بهانه ها و مناسبت های مختلف از نویسندگان کتاب، کتابخوانان، کتابداران و اهل قلم تقدیر کرد.

همین گزارش حاکی است: شعرخوانی استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای شاعر و ادیب برجسته آذربایجان و کشور و سخنرانی دکتر جمشیدجمشیدی استاد بازنشسته دانشکده عمران با محوریت کتاب و کتابخوانی، اجرای برنامه های فرهنگی هنری و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود: این آیین با مشارکت و همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مدیریت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :