نشست رئیس دانشگاه تبریز با بانوان هیات علمی برگزار شد

۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۶ کد : ۷۹۹۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۲۹۹

اولین نشست صمیمی رئیس دانشگاه تبریز با بانوان هیات علمی این دانشگاه در تالار شهید باکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن تکریم جایگاه زن در جامعه اسلامی گفت: در کلام علمای مجتهد ما، زن مظهر جمال الهی و مرد مظهر جلال پروردگار ذکر شده است و در خلقت الهی نیز هر جا جلوه ای از زیبایی و ظرافت دیده می شود، حضور بانوان پررنگ تر و جلوه آمیزتر است. یکی از زیبایی های این حضور، خانواده است که نقش بی بدیل بانوان در آن مشهود است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه اصلی ترین وظیفه یک زن تحکیم بنیان خانواده است افزود: اما رسالت اجتماعی نیز غیر قابل انکار است.

دکتر مجیدی با تاکید بر اینکه سه نوع دیدگاه نسبت به بانوان ( متحجرانه، متجدانه و نگاه مبنی بر نظریه انقلاب اسلامی) از دیرباز وجود داشته است، اضافه کرد: نگاه‌های متحجرانه گذشته به زن که سعی می‌کرد محدودیت و ممنوعیت را با استناد به برخی موارد دینی برای زنان برقرار کند، با حضور حضرت امام خمینی (ره) و  ایجاد نگاه مبتنی بر انقلاب اسلامی، باعث شد همگان بدانند که در اسلام هیچ مانع و محدودیتی برای رشد و تعالی زن وجود ندارد.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای از حضور، رشادت و جانفشانی های بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی کشور به نیکی یاد کرد.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده این دیدارها هر شش ماه یکبار برگزار شود، خواستار برقراری ارتباط تنگاتنگ و ویژه بانوان هیات علمی با دانشجویان دختر دانشگاه شد.

یادآور می شود: بانوان هیات علمی دانشگاه نیز در ادامه این دیدار به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است: هم اینک بیش از 350 همکار خانم در دانشگاه تبریز مشغول فعالیت هستند که 110 نفر را بانوان عضو هیات علمی تشکیل می دهند.

 

 


( ۴ )

نظر شما :