آیین بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۳ کد : ۷۵۰۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۸۸۶

 

آیین بسیار باشکوه بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مهمانی از کشورهای اتحادیه های مهم دانشگاهی جهان، گرجستان، ترکیه، آذربایجان و ... در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در ابتدای این آیین گفت: دانشگاه تبریز در همکاری‌های بین‌المللی بسیار فعال و جزو اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه، اتحادیه دانشگاه‌های جاده ابریشم و نایب رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز بوده است و در پروتکل مولانا با ۵۷ دانشگاه منطقه روابط علمی دارد.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز هم ردیف با دانشگاه تهران، رتبه نخست رشد علمی دانشگاهای کشور را دارد، اظهار داشت: این دانشگاه عمری بیش از ۷۰ سال دارد، مجوز تأسیس آن در سال ۱۳۲۴ صادر شده ولی پذیرش دانشجوی آن از ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ انجام شده است؛ به همین دلیل سال ۹۶ و ۹۷، هفتادمین سال بزرگداشت این دانشگاه را انتخاب کردیم.

وی با اشاره با اهمیت و جایگاه دانشگاه ربع رشیدی تبریز در تاریخ آموزش عالی ایران افزود: در واقع می‌خواهیم ۸ سده آموزش عالی در شهر تبریز را در این دانشگاه جشن بگیریم.

رییس دانشگاه تبریز ادامه داد: در سطح‌بندی دانشگاه های کشور دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های سطح یک است و در بین دانشگاه‌های جامع رتبه ۵ را دارد.

وی افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان یکی از دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا انتخاب شده و همچنین کاندیدای هم‌ترازی بین ۲۰۰ دانشگاه بین‌المللی است.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور هم در این آیین با بیان این‌که سهم جمعیت ایران از کل دنیا یک درصد است، گفت: تولیدات علمی کشور برابر با ۱.۸۸ درصد کل تولیدات دنیا بوده و رتبه تولیدات علمی طی دو الی سه سال اخیر روند صعودی داشته است و ما در سال ۲۰۱۷ در رتبه ۱۵ دنیا قرار داشتیم.

دکتر ابراهیم خدایی اظهار کرد: از مسئولان دانشگاه تبریز قدردانیم که این دانشگاه که میراث هفتاد ساله است را ارتقا بخشیده و طی این چهار سال زحمات و دلسوزی غیرقابل وصفی را نشان دادند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان این‌که رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی و همچنین دانشگاه تبریز به عنوان یکی از قطب های علمی کشور است، متذکر شد: این دانشگاه توانسته است نقش فعال خود را در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای وجهه جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز در خطه آذربایجان نیز توانسته در توسعه آموزش عالی به عنوان محور اصلی توسعه عمل کند، گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی کشور بوده و در رتبه بندی های بین المللی جایگاه مناسبی دارد.

وی با تاکید بر این‌که تولید مقالات پر استناد و پرکیفیت کشور در دنیا برابر ۲.۸۸ درصد است، گفت: این میزان کفایت نمی‌کند و تولیدات باید در رشد و توسعه کشور کاربردی شده و بتواند مشکلات جامعه را حل کند که این نیز تلاش مضاعف دانشگاهیان و مسئولان را می‌طلبد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: دانشگاه ها آماده اند که به حل مشکلات کشور کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان این‌که دانشگاه تبریز نماد علم و فرهنگ مردم خطه‌ آذربایجان است، گفت: مردم آذربایجان در طول تاریخ همواره برای اندیشه و تفکر ارزش قائل بودند، به طوری‌ که خرد ورزی نیز یکی از ویژگی‌های بارز این مردم بود و اکنون نیز نقش موثری در اعتلای کشور دارند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار کرد: نگاهی اجمالی به تاریخ نشان می‌دهد، پیشنیه‌ تاسیس دانشگاه در تبریز به ۷۰۰ سال قبل و دوران حکومت ایلخانان باز می‌گردد، در آن دوران به همت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی وزیر مدبر و دانشمند غازان خان،  مجتمع بزرگ علمی و آموزشی ربع رشیدی تاسیس شد که متاسفانه اکنون اثری از آن دانشگاه به شکل گذشته باقی نمانده است‌.

وی افزود: از همان دوران بیمارستان، دانشکده پزشکی، مجتمع بزرگ علمی و آموزشی تبریز ایجاد شد و به دلیل شهرت و اعتبار، مجتمع ربع رشیدی پذیرای دانشجویان زیادی از سایر کشورها شد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که نخستین پیشنهاد تاسیس دانشگاه در تبریز یک‌سال پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۲۵ مطرح شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز فعالیت آموزشی خود را در ۲۲ آبان ماه ۱۳۳۶، به طور رسمی با پذیرش ۱۶۰ دانشجو در رشته پزشکی و ادبیات آغاز کرد.

وی با بیان این‌که گشایش دانشگاه به عنوان واقعه منحصر به فرد در تاریخ معاصر تبریز قلمداد می‌شد، گفت: دانشگاه تبریز در طول حیات خود، افتخارات بزرگی دارد، تربیت شخصیت‌های فرهیخته و برجسته‌ای که نقش موثری در دفاع از کشور و در مقابل تهاجم دشمن داشتند، شهیدانی مانند شهید باکری، تجلایی، کسایی و سردار آل اسحاق و ده‌ها شهید دیگر در دوران دفاع مقدس از دانش آموختگان دانشگاه تبریز بودند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های تاثیر گذار دنیا است، افزود: دانشگاه تبریز براساس یکی از مراکز اعتبار سنجی دانشگاه‌های جهان، جزو یکی از ۱۰ دانشگاه معتبر جهان است.

وی بیان کرد: طی سال‌های اخیر برخی از اساتید این دانشگاه به عنوان چهره‌های ماندگار کشور انتخاب شدند که این نشان دهنده‌ی سطح بالای دانشگاه است. دانشگاه تبریز علاوه بر دستاوردهای عظیم علمی و فرهنگی در زمینه‌های زیست محیطی، نقش موثری داشته و برای انجام پروژه‌های مرتبط با محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی لوح تقدیرهای متعددی دریافت کرده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که سال جاری دانشگاه تبریز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را بعد از دانشگاه تهران به دست آورده است، افزود: کسب این رتبه‌ها نشان از گستردگی فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه تبریز است.

وی با بیان این‌که تعهد و عرق ملی در بین دانشجویان و کارکنان این دانشگاه آشکار است،  افزود: امروزه دانشجویان دانشگاه تبریز با ویژگی‌های برجسته‌ خود، مایه‌ مباهات و افتخار کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند با اعمال تحریم‌های ظالمانه، مردم ایران را از حقوق اولیه خود محروم کند به همین دلیل در این شرایط وظیفه علمی کشور سنگین‌تر می‌شود.

وی اقتدار علمی، آموزه‌های دینی و مجاهدت گسترده‌تر علمی را لازمه‌ی اقتدار کشور در مقابل دشمنان دانست و گفت:  امیدوارم روز به روز شاهد بالندگی و اعتلای علمی مهین خود و درخشش بیشتر اساتید و دانشجویان در دانشگاه تبریز باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه اکثر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته به دانشگاه کارآفرینی تمایل یافته است، گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد یقینا در عرصه اقتصادی و اشتغال و سوق به سمت پیشرفتگی خواهیم رفت.

دکتر مجید خدابخش با بیان اینکه دانشگاه تبریز در چند دوره تاثیرات زیادی داشته است، افزود: سردار صفوی در سال ۱۳۵۶ در شهر تبریز و در برخورد با رژیم ستمشاهی تیر خورد که او دانش‌‌آموخته دانشگاه تبریز بود.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز توسط صدام در سال ۱۳۶۵ بمباران شده و 22 نفر از دانشجویان شهید شدند که به مشهدالشهدا معروف است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشگاه تبریز معروف به دانشگاه طب و ادبیات بود و در سال ۱۳۳۰ دانشکده فنی در این دانشگاه ایجاد شد، گفت: دانشگاه تبریز نقش‌آفرینی تاثیرگذار داشته به طوریکه این دانشگاه دارای 800 استاد، ۲۴ هزار دانشجو و ۱۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

وی با تاکید بر این‌که امروزه دانشگاه‌های دنیا به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شده‌اند، افزود: اکنون کشور به فعالیت‌های کارآفرینی نیاز دارد و اگر دانشگاه‌های ما نیز به سمت و سوی کارآفرینی تمایل پیدا کند در خودکفایی اقتصادی، ایجاد اشتعال و مهارت افزایی توفیقات قابل توجهی کسب خواهند کرد.

دکتر خدابخش با اشاره به نقش دانشگاه تبریز در تولید علم و توسعه استان، گفت: امید است شاهد نقش بیشتر دانشگاه در تولید علم در پژوهش‌ها، خودکفایی‌های اقتصادی به ویژه در رشته‌های مهندسی، فنی، انسانی و رشته‌های روانشناسی و مدیریت  باشیم.

وی با تاکید به اینکه اکثر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته به دانشگاه کارآفرینی تمایل یافته است، گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد یقینا در عرصه اقتصادی و اشتغال و سوق به سمت پیشرفتگی خواهیم رفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: امید است به همت دانشگاه به سمت خودکفایی اقتصادی و سایر ابعاد پیش رویم و روزی ادعا کنیم دانشگاه تبریز مجددا به ۸۰۰ سال پیش آموزشی مانند دانشگاه ربع رشیدی دست یافته است.

رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها هم با تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز اعلام کرد: ایران یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مراکز دانشگاهی عضو اتحادیه است.

در پیام ارسالی به آیین بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ماموریت اصلی اتحادیه بین المللی دانشگاه ها، ارتقای نقش تشکل های آموزش عالی در جوامع پیشرفته در سراسر جهان است، گفت: تحقق این مهم تنها به دست اعضای اتحادیه میسر است و من با خوشحالی یادآوری می کنم که ایران یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مراکز دانشگاهی عضو اتحادیه است.

وی افزود: آیین بزرگداشت هفتاد سالگی دانشگاه تبریز برای اتحادیه بین المللی دانشگاه ها و شخص بنده فرصت منحصر بفردی است تا بار دیگر بر همکاری های مشترک مان برای پیشرفت آموزش، تحقیق و خلاقیت در حوزه آموزش عالی در گستره جهان تاکید کنم.

رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها گفت: بر این اساس حضور در جشن هفتاد سالگی تاسیس و ادامه حیات دانشگاه تبریز مایه خوشحالی است؛ فعالیت علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز، ریشه در سنت طولانی هشت قرن آموزش عالی در این شهر دارد.

وی اظهار داشت: اتحادیه بین المللی دانشگاه ها معتقد است که دانشگاه تبریز در هفتاد سال و بلکه در هشتصد سال آینده، بازیگر کلیدی در توسعه آموزش عالی در ایران و خارج از این کشور خواهد بود.

رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها تاکید کرد: این مرکز علمی و دانشگاهی همچنین در آینده نقش فعالی در گسترش دانش و بهبود وضعیت جامعه بشری خواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و دانشجوی سابق این دانشگاه نیز در این آیین با تاکید بر حل مسایل اجتماعی توسط دانشگاه تبریز،گفت: بیش از 300 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند که باید مسایل اجتماعی این منطقه توسط اساتید مورد توجه قرار گرفته و برنامه ارایه دهند.

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در ادامه با بیان اینکه 46 سال قبل در رشته زمین شناسی وارد دانشگاه تبریز شدم و هر چه از اساتید این دانشگاه آموختم در دفاع از کشور و ملت بکار گرفتم، افزود: در 8 سال دفاع مقدس برای ایجاد امنیت پایدار و استقلال کشور از آموخته هایم کمک گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: از اساتید دانشگاه تبریز اخلاق، تواضع، علم و شجاعت را آموختم و یاد گرفتم که با مردم و بسیجیان متواضع باشم و در دفاع از کشور و ملت ایران اسلامی با شجاعت عمل کنم.

رحیم صفوی با بیان اینکه افتخار می کنم هر چه در این دانشگاه یاد گرفتم در توسعه کشور و در قرارگاه خاتم الانبیا برای پیشرفت ایران اسلامی بکار گرفتم، اظهار داشت: از دانشگاه باعظمت تبریز و اساتید والامقام و دانشجویان آن درخواست می کنم در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در صرفه جویی منابع آب که در برنامه ششم توسعه آمده است، تلاش کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه معادن بسیار ارزشمندی نظیر مس سونگون و معدن طلای ورزقان در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: ظرفیت بسیار بزرگ معدنی در این استان وجود دارد که دانشگاه باید در حوزه صنعت و معدن ورود کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه در سال 1350 که وارد دانشگاه تبریز شدم پذیرش دانشجو از مجموع 100 هزار نفر شرکت کننده در کنکور 10 هزار نفر بود، افزود: اکنون یک میلیون نفر شرکت کننده در کنکور هست و به همان میزان نیز دانشجو در دانشگاه ها تحصیل می کنند.

وی افزود: حدود 2 هزار دانشگاه در ایران فعالیت می کنند که از خیران می خواهم برای تجهیز آزمایشگاه ها و خوابگاه دانشجویی مساعدت کنند.

رحیم صفوی با بیان بیش از 70 درصد بودجه کشور جاری است و صرف حقوق و یا هزینه آب و برق می شود، گفت: از خیران دانشگاهی تشکر می کنم برای پیشرفت و تحولات علمی ایران نقش مهمی ایفا می کنند.

دکتر محمود نوالی استاد بازنشسته دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز از دیگر سخنران این مراسم بود که درباره اهمیت و نقش دانشگاه ها در توسعه جامعه، جایگاه استاد و شاگردی، نقش اساتید موفق در تربیت دانشجویان، توجه بیشتر به دانشگاه ها و ... به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت.

وی با بیان اینکه انسان لایتناهی است و هر روز می تواند روش دیگری اختراع کند و طور دیگری باشد، گفت: باید در این راه تمرین کنیم و همواره ساحتی جدید از وجود انسان و جهان را کشف کنیم.

این استاد بازنشسته دانشگاه تبریز معلمی و روش درست آن را در تربیت جوانان دارای اعتماد به نفس مهم دانست.

مشاوره رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان کهن‌ترین نهاد نوین آموزشی آذربایجان، نقشی ماندگار در فرآیند دشوار عبور جامعه سنتی ایران به جامعه مدرن امروزی ایفا کرد، گفت: اگر پیشینه‌ معرفتی و میراث علمی کهن آذربایجان را در کارنامه دانشگاه تبریز بررسی کنیم، بی شک تبریز در تاسیس دانشگاه به ویژه در تاریخ ایران بعد از اسلام هم اولین است و در این مقام هم از سایر دانشگاه‌های کشور پیشی گرفته است.

دکتر سید احمدرضا خضری ادامه داد: هفتاد سال پیش دانشگاه تبریز به عنوان میراث‌دار دانشگاه ربع رشیدی به وجود آمد و از آن روز وظیفه‌ سنگین را برعهده گرفت و به کمک مدیران شایسته و سرمایه‌های معرفتی آثار علمی خود را درعرصه حیات آکادمیک کشور بر جای گذاشت.

مشاوره رییس دانشگاه تهران افزود: البته دانشگاه تبریز مانند برخی دانشگاه‌ها همواره با چالش‌هایی از جمله فشارهای نهادهای بیرونی، تنگاهای مالی و بروکراسی ساختار شکن مواجه بود ولی علی رغم این مشکلات، این دانشگاه هیچ گاه از سطح یک نهاد مدنی پایین نیامد.  

وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز همواره جایگاه خود را به عنوان کانون علمی حفظ کرده است، افزود: دانشگاه تبریز هیچ گاه جایگاه خود را به یک بنگاه اقتصادی کاهش نداد، بلکه پیوسته به وظیفه سنگین تولید علم، استقرار توسعه در نظام ، فرهنگ، هویت بخشی ملی و قومی عمل کرد که تربیت هزاران دانش آموخته و ده‌ها مدیر برجسته و اساتید، گواه این مدعاست.

معاون آکادمی علوم باکو  نیز در این مراسم گفت: دانشگاه تبریز شهرت علم را به جهانیان نشان داده است و تبدیل به یک دانشگاه معتبر در جهان و منطقه شده است.

عیسی حبیب بیگلو اظهار کرد: من قبل از هر چیزی از طرف مردم جمهوری آذربایجان هفتادمین سال تاسیس دانشگاه را تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه گذشت این 70 سال با افتخار منجر به افزایش علم و مدنیت شده است و دانشگاه تبریز عامل این افتخارات است، گفت: در حال حاضر نیز این افتخارات در حال ادامه بوده و دانشگاه تبریز پیشرفت زیادی در جامعه ایجاد کرده است.

معاون آکادمی علوم باکو خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز شهرت علم را به جهانیان نشان داده است و تبدیل به یک دانشگاه معتبر در جهان و منطقه شده است.

حبیب ‌بیگلو ادامه داد: ارتباطات زیاد دانشگاه تبریز با جمهوری آذربایجان منجر به تاکیدات و توصیه رییس‌جمهور آذربایجان به ادامه این ارتباطات شده است.

معاون آکادمی علوم باکو بیان کرد: ارتباطات دانشگاه‌های منطقه با یکدیگر خیر، آرامش و دوستی را به ارمغان آورده است و می‌آورد،باید این موضوع را در اولویت قرار داد و تلاش برای ایجاد ارتباطات را هر چه بیشتر کرد.

رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز هم از کشور ترکیه در این مراسم طی سخنانی گفت: ترامپ همه را تهدید می‌کند و حتی کشور خود را نیز مورد تهدید قرار داده است چراکه اولویت آن پول است و ما باید به او نشان دهیم که در دنیا مهم‌تر از پول نیز موضوعات دیگری هست.

پروفسور رمضان کورکماز با بیان اینکه دنیا در سریع‌ترین حالت در حال تغییر بوده و برای همگامی با این تغییر باید با تکنولوژی لازم و مناسب پیش رفت، یادآور شد: برای تغییر باید وارد عمل شد نه اینکه نگاه کنیم چراکه برای تغییرات باید بازی کرد و بازی داد.

رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با تاکید به ایجاد یک مدنیت همراه با صمیمیت، خاطرنشان کرد: برای توسعه دنیا نیاز به صمیمت مدنی وجود دارد.

کورکماز با بیان اینکه ایران، گرجستان، روسیه، آذربایجان جزو سرنوشت ما بوده و باید با هم جلو برویم، افزود: اروپا و آمریکا بمب‌ها را ساخته و در جغرافیای ما استفاده می‌کند، چرا باید ما به آنها حیات داده و آنها به ما مرگ هدیه کنند.

وی بیان کرد: ما مجمع دانشگاه‌های منطقه را ایجاد کردیم و ۱۴ کشور توانستند ۱۱۶ دانشگاه را ایجاد کنند و در حال حاضر فرزندانمان باهم از طریق این دانشگاه‌ها در ارتباط هستند.

رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ادامه داد: فرزندان ما باید در ارتباط با هم باشند و دنیا را با هم و در کنار هم بسازند چراکه دنیا برای آرامش نیاز به همدلی دارد.

کورکماز با اشاره به اینکه امروز شاید هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز است ولی ما قدمت ۷۰۰ ساله را جشن می‌گیریم، تصریح کرد: ما باید با صمیمت و تزریق مدنیت جلو برویم و این به دست ما مسلمانان ایجاد می‌شود.

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه دولتی باکو نیز طی سخنانی گفت: اگر برای حل مشکلات جامعه، دانشگاه‌ها وارد نشوند، مردم و دولت قادر به حل آنها نخواهند بود.

آبیل محرم‌اوف در ادامه با بیان اینکه علم یک حساب است و اگر این حسابگری خوب نتیجه بدهد یک عید مبارک رقم می‌خورد، تصریح کرد: 70 سال افتخار در دانشگاه تبریز برای کل منطقه یک افتخار است، چرا که اگر دانشگاه تبریز افتخاراتی نداشت ما از باکو در این جشن شرکت نکرده بودیم.

رییس دانشگاه دولتی باکو با تاکید به اینکه ما همه خدمات و افتخارات دانشگاه تبریز را ارزیابی کرده و به این جشن آمده‌ایم، گفت: امروز به حق با این نتیجه‌ای که در دانشگاه تبریز به دست‌ آمده می‌توان این روز را یک عید بزرگ دانست.

وی با اشاره به اینکه من یک معلم ساده در دانشگاه هستم، افزود: قبل من حرف‌های خوبی زده شد و من نیز تائید می‌کنم که همه آنها شایسته نام این دانشگاه بود.

محرم‌اوف ابراز کرد: ما نیز چندی بعد جشن صدسالگی دانشگاه باکو را خواهم گرفت که نشان می دهد این مناطق پذیرای دانشجوی مختلف از اقصی نقاط جهان بوده است.

وی با تاکید به اینکه دولت زمانی قوی است که دانشگاه‌های قوی داشته و به آنها توجه کند، گفت: دولت ایران در سال‌های اخیر به دانشگاه تبریز توجه ویژه می‌کند و به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده است.

رییس دانشگاه دولتی باکو با اشاره به اینکه به صورت رسمی 70  سال از عمر دانشگاه تبریز گذشته است، گفت: در این سال‌ها کارکنان و خادمان زیادی در دانشگاه تبریز کار کرده و زحمت کشیده‌اند و الان هفتادمین سال را جشن می‌گیریم ولی نباید از خدمات گذشتگان که فداکارانه تلاش کردند نیز غافل شویم.

همین گزارش حاکی است: اجرای سرود دانشگاه به صورت زنده برای اولین بار با آهنگ سازی استاد فرهاد فخرالدینی با شعر شهریار با تضمین صالح سجادی، رونمایی از تمبر، 6 جلد کتاب، اجرای موسیقی، عقد تفاهم نامه همکاری، پخش کلیپ و ... از جمله برنامه های آیین افتتاحیه این مراسم بود.

لازم به ذکر است: در این آیین همچنین از 70 برگزیده، پیشکسوتان و برترین های دانشگاه خیران، فارغ التحصیلان، دانشجویان و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز در بخش های مختلف تجلیل بعمل آمد.

اضافه می نماید: همچنین موزه تصویری تاریخی دانشگاه به همت روابط عمومی و همکاری مدیریت امور فنی به بهره برداری رسید و برنامه های مختلفی که در طی یکسال گذشته به مناسبت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز اجرا شده بود، که این جشن با شکوه پایان یافت.

 

حضور در مرقد شهدای گمنام مشهدالشهدای دانشگاه های کشور

 

 

 

 

مراسم بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

رونمایی از سرود دانشگاه تبریز با حضور آهنگساز استاد فرهاد فخرالدینی

 

رونمایی از تمبر هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

 

رونمایی از کتابهای هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

 

تجلیل از چهره های برجسته تاریخ دانشگاه تبریز

 

مراسم هفتادمین سال تاسیس دانشگاه در هتل پارس و بریدن کیک


لینک دانلود فایل

( ۱۶ )

نظر شما :