با پیگیری دانشگاه تبریز صورت گرفت؛ بررسی راههای توسعه همکاری دانشگاهی بین ایران و ترکیه

۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۰ کد : ۷۳۶۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۱۱۱


راه های توسعه همکاری های علمی ایران و ترکیه با حضور روسای دانشگاههای سطح یک دو کشور به مدت دو روز در دانشگاه آیدین استانبول با پیگیری های دبیرخانه همکاری های علمی ایران و ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز،رییس دانشگاه تبریز با اعلام اینکه در راستای توسعه همکاری های علمی و آموزشی میان دو کشور این نشست برگزار شد، گفت: این نشست با محوریت تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار و طرفین در خصوص راه های ارتقای توان علمی و آموزشی و انجام فعالیت های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به رایزنی پرداختند.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اهداف این نشست نیز افزود: برگزاری جلسات مختلف و معرفی توانمندی ها و خواسته ها برای دستیابی به حوزه های مشترک همکاری های علمی دانشگاه های دو کشور از جمله اهداف این همایش بود.
 وی همچنین با اشاره به مرحله تجاری سازی برخی پروژه های مشترک میان مراکز دانشگاهی ایران و ترکیه اظهار امیدواری کرد که در چارچوب همکاری علمی بین دو کشور، طرفین از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.
رییس دانشگاه تبریز اظهار کرد: همکاری بین المللی میان دانشگاه های ایران و کشورهای مختلف  برای توسعه و رشد علمی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است و یکی از بهترین شیوه ها برای شکل گیری این همکاری ها، تشکیل جلسات مشترک روسای دانشگاه های مختلف جهان با روسای دانشگاه های ایران است و این جلسه در همین راستا تشکیل شده است که پیش از این نیز با دانشگاه های روسیه این همکاری شروع شده و نتایج خوبی عاید گردیده است.
در این نشست روسای دانشگاه های تهران، تبریز، صنعتی شریف، صنعتی انیرکبیر،اصفهان، شیراز، مشهد، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و علم صنعت با طرف های ترک به رایزنی و گفت و گوی تخصصی در حوزه های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند و در جلسه اصلی دکتر محمدرضا پورمحمدی از ایران و پروفسور مصطفی آیدین از دانشگاه آیدین ترکیه به سخنرانی پرداختند.
همین گزارش حاکی است: در حاشیه این  نشست دو روزه روسای دانشگاههای ایران و ترکیه چندین تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.
همچنین علاوه بر نشست و اجلاسیه مشترک دانشگاه های ایران و ترکیه روسای دانشگاههای تبریز و صنعتی شریف از دانشگاه فنی قبزه و شعبه توبیتاک قبزه بازدید و در خصوص توسعه همکاری های فی ما بین مذاکره نمودند.

 


( ۸ )

نظر شما :