تازه های نشر: مکانسیم های زبانی در دو اثر " ازدواج فیگارو و آخر بازی" مطالعه زبانی آثار بومارشه و بکت(دکتر مهدی افخمی نیا، نعیمه کریم لو)

۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۹ کد : ۷۳۲۱ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۲۰۶

عنوان: مکانسیم های زبانی در دو اثر " ازدواج فیگارو و آخر بازی" مطالعه زبانی آثار بومارشه و بکت

مولف: دکتر مهدی افخمی نیا، نعیمه کریم لو

نشر: انتشارات دانشگاهی اروپا

تاریخ و نوبت چاپ: 1396 اول

قیمت:  2400000 ریال

کتاب “ مکانسیم های زبانی در دو اثر « ازدواج فیگارو و آخر بازی»  (مطالعه زبانی آثار بومارشه و بکت)” توسط دکتر مهدی افخمی نیا دانشیار دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز و نعیمه کریم لو  تالیف شده و توسط انتشارات دانشگاهی اروپا چاپ شده است.
این کتاب به بررسی زبانی دو اثر مهم از دو نویسنده نامی فرانسه “ بومارشه و بکت” می پردازد . مطالعه دو اثر از دو سده متفاوت ، مربوط به قرون هجده و قرن بیست ، سیر تغییرات زبانی ، قدرت انعطاف ، پویایی گستردگی و تجدید ناپذیری آن را آشکار می سازد. با مطالعه نمایشنامه ساموئل بکت ، آخر بازی ، پی می بریم که چگونه در طی دو سده یاد شده تهی بودن ، بی معنایی و خلاء را می توان از طریق زبان به مخاطب انتقال داد. زبان نزد بکت گرایش عجیبی به جایگزین شدن توسط سکوت را دارد. تلاش و تکاپوی شخصیتهای داستان برای حفظ کوچکترین رشته ارتباطی و از سویی عجز در ارتباط کلامی پارادوکسی است که ذهن خواننده یا تماشاگر را تا آخر داستان درگیر خود می سازد. اثر بومارشه نیز با به تصویر کشیدن تابلویی شگفت از کمیک ها و بازی های زبانی و فرا کلامی شوق و انگیزه دریافت لحظه به لحظه اثر را در خواننده ایجاد می کند.
این کتاب در 86 صفحه و در سه بخش و با سرفصل های کلیات در مورد ابداعات زبانی دو نویسنده قرن هجده و بیستم، مطالعه مکانسیم های زبانی بومارشه نویسنده قرن هجده فرانسه و مطالعه همان مکانسیم ها در اثر «آخر بازی» ساموئل بکت نویسنده قرن بیستم فرانسه چاپ و منتشر شده است.

 


نظر شما :