مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۷ کد : ۷۲۲۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۶۶۸


مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد با حضور دانشگاهیان دانشگاه تبریز و هیات رییسه دانشگاههای استان در مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این مراسم با اشاره به خصوصیات و ویژگی های اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) گفت:  همه خصوصیات اخلاقی امام (ره) جنبه خدایی داشت، ایشان فردی خدا محور، حق پذیر، دارای سعه صدر و اطمینان و آرامش بود که برای هرکدام از اینها می توان شواهد بیشماری را از زندگی امام یادآور شد.
حجت الاسلام دکتر آل هاشم، توکل، احتیاط در عمل، خوش خلقی، زهد و ساده زیستی را از دیگر خصوصیات بارز اخلاقی امام (ره) برشمرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) شخصی وقت شناس بود و برای همه امورات خود در طول شبانه روز برنامه منظمی داشت به گونه ای که نزدیکان و معاشران همه برنامه های خود را با رفتارهای ایشان تنظیم می کردند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر شاخصه شجاعت  در رفتار و تصمیمات امام (ره) نیز اضافه کرد: یکی از پزشکان ایشان روایت می کرد که خودشان می فرمودند من اصلا به چیزی مثل پدیده ترس خو نگرفته ام و همین خصوصیات و ایمان به خدا و هدف باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: امام خمینی(ره) با دعوت مسلمانان جهان به اتحاد و علی الخصوص به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس مبارزه با کفر را در جهان اسلام نهادینه کرد و الان شاهد این هستیم که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تمام جهان اسلام با برگزاری راهپیمایی  و شعار مرگ بر اسرائیل جعلی بودن این رژیم را فریاد میزنند.
حجت السلام آل هاشم، با اشاره به اقدامات نافرجام دشمنان نظام در قبال جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: دشمنان نظام مطمئن بودند که با وجود و حضور حضرت امام (ره) نمی توانند صدمه ای به این نظام و انقلاب وارد کنند و بعد از ارتحال ایشان امیدوار شده بودند ولی با انتخاب مقام معظم رهبری، بعد از 29 سال زعامت ایشان، انقلاب ما با همان صلابت و روش امام رهبری می شود.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر مدیریت اصلح حضرت آیت الله خامنه ای بر ممالک اسلامی افزود: مستکبرین و زورگویان برنامه داشتند که چندین جنگ را برای جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند که ایشان همه آنها را مدیریت کرده و  همچنین بیداری اسلامی که امروزه شاهد آن هستیم نشان از مدیریت ایشان است.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد گفت: الهی بودن، ازویژگی های ناب امام راحل بود و همه امور زندگی اش، رفتار و گفتارش برای رضای الهی بود و خدا هم توجه و نصرت اش را شامل حالشان می کرد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی اضافه کرد: ایشان خدمت به مردم را بزرگ ترین خدمت می دانست و تجلی این اعتقاد و باور را در رفتار و گفتار وی می توان دید.
 یادآور می شود:  قرائت قرآن و مداحی از دیگر بخش های این مراسم بود که با شکوه تمام و به همت ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۴ )

نظر شما :