به مناسبت روز معلم از ۲۷ استاد و ۶ کارشناس نمونه دانشگاه تبریز تجلیل شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۸ کد : ۷۰۴۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۸۹۸

 

در سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم طی مراسمی با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی از 27 استاد و 6 کارشناس نمونه آزمایشگاه دانشگاه تبریز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به هدف آفرینش انسان گفت: خداوند متعال انسان را آفرید تا خلیفه الله باشد، علت این امر هم به خاطر فهم، علم و دانایی بشر بوده است.

مسعود پزشکیان، با بیان اینکه ارزش و مقام انسانها به خاطر آگاهی، دانایی و علم سنجیده می شود، تصریح کرد: این انسان های فهیم، خلاق، عالم و توانمند هستند که موجب پیشرفت و سربلندی ملت و کشوری می شوند و این انسانها در دانشگاه ها وجود دارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توسعه نامتوازن و نامتناسب دانشگاه های کشور در گذشته گفت: در حال حاضر 2700 دانشگاه در کشور وجود دارد، که این امر نشانگر توسعه نامتناسب واحد های دانشگاهی بوده و برای فارغ التحصیلان شغل وجود ندارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در گذشته ایجاد رشته، جذب دانشجو و ایجاد مراکز دانشگاهی با توجه به نیاز منطقه و روز جامعه صورت می گرفت و سرمایه و انرزی کشور و جوانان در مسیر درست هدایت می شد، مشکلات کمتری در جامعه داشتیم.

پزشکیان، با تاکید بر اینکه با تمام این مسایل تنها راه نجات کشور حضور فعال دانشگاهیان در جامعه است، خاطر نشان کرد: اساتید و دانشگاه ها باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم راه حل ارایه نمایند، چرا که هیچ مشکلی نیست که بدست نخبگان این کشور حل نشود.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک روز معلم با بیان اینکه در آموزه های دینی و اسلامی ما مسلمانان برای آموزش و یادگیری در همه لحظات عمر تاکید فراوان شده است، گفت: کسب علم و دانش نباید محدود به جغرافیای خاصی باشد و بر این اساس در دین اسلام تاکید بر این است که نباید مهارت آموزش، یادگیری و تولید علم در اختیار محدود افراد باشد.

دکتر محمدرضا پورمحمدی افزود: ملت ایران باید افتخار کنند که در کشورمان کسب علم و دانش بدون تبعیض در اولویت همه افراد قرار دارد و همه نخبگان و صاحبان استعداد می توانند از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه توسعه و رشد علمی کشورمان در عرصه های مختلف را در سال های اخیر بی نظیر خواند و افزود: در گذشته نامی از دانشگاه های ایران در بین دانشگاه های برتر و تاثیرگذار دنیا نبود، ولی امروزه 18 دانشگاه ایران در جمع برترین های دنیا  است که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است.

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در سال های اخیر گفت: دانشگاه تبریز به کمک اساتید و کارشناسان این دانشگاه توانسته پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نماید که نمونه بارز این امر بر اساس اعلام رتبه بندی تایمز بود که دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد که در اعلام اخیر بالاتر از آن و اولین دانشگاه جامع کشور است.

به گفته وی در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه همچنین در بین دانشگاه های سطح یک قرار گرفته و حرکت به سمت مرزهای دانش و بین المللی شدن از جمله راهبردهای مهم دانشگاه تبریز است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری و تبریک هفته معلم گفت: هم اکنون در کشورمان بسترهای لازم برای رشد شتابان شکوفایی تولید و فناوری فراهم شده و در همین راستا برای رسیدن به موفقیت های بیشتر توجه به کرامت انسانها و کسب رضای خدا ضروری است.

حجت الاسلام محمد انوری افزود: در جوامعی که به کرامت انسانها بر اساس خواسته های خداوند متعال توجه می شود به یقیین می توان در آن جامعه به رشد و کمال بیشتر رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر در همه دانشگاه های کشورمان و از جمله در دانشگاه تبریز بسترهای لازم برای بیان اندیشه ها و آراء در فضایی آرام و امن فراهم شده است، تصریح کرد: اگر درانجام همه کارها خدامحوری و رضایت خداوند در اولویت ها برنامه ها باشد، می توان به اهداف تعیین شده خود رسید.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به برخی برنامه ها و اقداماتی که در راستای همکاری و هم اندیشی با اساتید این دانشگاه  از سوی این دفتر صورت گرفته، یادآور شد: برپایی برنامه های دانش افزایی، ایجاد دفتر هم اندیشی در دانشکده ها، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تغییر نگرش در برنامه ها و ... از جمله این اقدامات است.

بر پایه همین گزارش، در ادامه این مراسم مجید زاهدی، استاد بازنشسته دانشگاه تبریز به نمایندگی از اساتید با ارایه بخشی از تجربیات ایام بازنشستگی خود، گفت: این دوران بهترین فرصت برای لذت بردن از تمامی لحظه های این ایام زندگی از جمله رفتن به مسافرت، در کنار خانواده بودن، تحقیق، مطالعه و ... است.

شایان ذکر است: در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیری از 27 معلم نمونه و 6 کارشناس نمونه دانشگاه تبریز تجلیل شد.

 


( ۲۰ )

نظر شما :