به دستور رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس؛ ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند افتتاح شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۰ کد : ۶۹۹۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۲۶۶
به دستور رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس؛ ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند افتتاح شد


طی مراسمی به دستور رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مسئولین دانشگاه و شهرستان مرند افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، در این مراسم با بیان اینکه آذربایجان شرقی استان علم و فرهنگ است، گفت: این استان بزرگانی چون علامه طباطبایی و شاعر شیرین سخنی چون شهریار را در خود پرورده و دانشگاه تبریز دومین دانشگاه کشور پس از دانشگاه تهران است.
دکتر حسن روحانی افزود: تبریز شهرک فرهنگ است و من امروز خوشحالم که ساختمان دانشکده مرند با عنایت پروردگار بزرگ و به نام مهدی موعود ( عج) به بهره برداری می رسد و به هفت دانشگاه مهم و 200 هزار جمعیت دانشجویی این استان افزوده می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت های عظیم استان آذربایجان شرقی در حوزه علمی و آموزشی گفت: استان آذربایجان شرقی با جمعیت دانشجویی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر و افزون بر ۳۸۰۰ عضو هیات علمی، یکی از مهمترین مراکز علمی ایران اسلامی محسوب می شود.
دکتر منصور غلامی، همچنین با اشاره به جایگاه ویژه و مهم دانشگاه تبریز نیز افزود: دانشگاه تبریز با دارا بودن بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و برخورداری از ظرفیت توانمند اعضای هیات علمی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های سطح اول کشور و جز یک درصد دانشگاههای تاثیرگذار دنیاست که امسال هفتادمین سالگرد تاسیس آن با رویداد تبریز ۲۰۱۸ جشن گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشکده فنی مهندسی مرند یکی از مطالبات عمومی مردم منطقه و علی الخصوص اهالی شهر تاریخی مرند است، اضافه کرد: در راستای اجرای سند جامع راهبردی توسعه دانشگاهها و یکی از مصادیق بارز این توسعه آموزشی در استان آذربایجان شرقی، این دانشکده در زمینی به مساحت ۲/۵ هکتار و با صرف هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان افتتاح می شود.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با قدردانی از حضور وزیر علوم و مسئولین استانی و شهرستان مرند در  مراسم افتتاح ساختمان دانشکده فنی مهندسی گفت: این دانشکده نخستین پروژه مشارکتی دانشگاه تبریز با خیرین است که در زمین اهدایی به مساحت ۲/۵ هکتار با زیربنای ۵۶۳۵ متر مربع احداث شده است. 
دکتر محمدرضا پورمحمدی، اضافه کرد: این ساختمان در چهار طبقه  و دارای ۱۴ کلاس درس، مجموعه مدیریتی، ۴ اتاق کامپیوتر، سلف سرویس، کتابخانه و مخزن، ۴ اتاق کنفرانس و مکان های عبادتی، خدماتی و سرویسی می باشد.
یادآور می شود: این دانشکده در بدو تاسیس در سال ۱۳۷۴ در قالب آموزشکده فنی مهندسی و در دو رشته به پذیرش دانشجو اقدام نمود که در راستای گسترش مراکز آموزشی و اجرای سیاست های علمی دولت تدبیر و امید در حال حاضر به سطح دانشکده ارتقا یافته و با حضور ۱۶ های علمی و سه گروه آموزشی، ۵۲۰ دانشجو در آن تحصیل می نمایند.
همچنین وزیر علوم در شورای اداری شهرستان مرند که در محل ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند برگزار شد، سخنرانی نمود که مشروح این جلسه تکمیل خواهد شد.

 


( ۳ )

نظر شما :