مطالب مربوط به هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در همین صفحه اطلاع رسانی می شود

۰۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۴ کد : ۶۸۲۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۰۷۱۲

 

بازدید دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به همراه رئیس دانشگاه تبریز، هنر اسلامی تبریز و قائم مقام دانشگاه تبریز از موزه در دست احداث تصویری تاریخی دانشگاه

 

 

 

 

 

با حمایت جامعه حامیان دانشگاه تبریز؛

آیین هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز برگزار می شود

آیین بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز با حمایت جامعه حامیان این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، برای جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز حدود ۷۰ برنامه در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش، تهیه کتب مختلف با محوریت نخبگان،  اساتید و مشاهیر برجسته دانشگاه، سالنامه تاریخی دانشگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی تاریخچه مصور دانشگاه، چاپ تمبر یادبود، تجلیل از برترین های دانشگاه و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز بویژه خیرین، تهیه سرود دانشگاه، ضرب سکه، مبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با شهرهای خواهرخوانده تبریز و ... اشاره کرد.
همین گزارش حاکی است: در این رابطه چندین نشست نیز برگزار شده که آخرین جلسه به صورت صبحانه کاری  هیات مدیره کانون حامیان اوایل هفته جاری در باغ تحقیقاتی گیاه شناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 
.....................................................................................................

 

 

سالنامه تاریخی دانشگاه تبریز منتشر شد

 

سالنامه تاریخی دانشگاه تبریز همزمان با آیین بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه مشتمل بر زندگی نامه مختصر اساتید و افتخار آفرینان دانشگاه در سال 1397 منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده در هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تبریز، از سوی ستاد برگزاری این آیین، سالنامه "اساتید پیش کسوت و افتخار آفرین دانشگاه" به جهت تاریخ نگاری منتشر شده است.
همین گزارش حاکی است: در این سالنامه بیوگرافی مختصر اساتیدی که با مرتبه علمی استاد تمام از دانشگاه تبریز بازنشسته شده اند، رؤسای دانشگاه از آغاز تا کنون، افتخار آفرینان دانشگاه شامل: اساتید نمونه کشوری، پژوهشگران برتر کشور، یک درصد دانشمندان برتر جهان، دانشمندان برتر جهان اسلام و چهره های ماندگار؛ در روز تولد آنها در تقویم درج شده است.
برهمین اساس همچنین اتفاقات و رویدادهای 70 ساله دانشگاه در روزی که اتفاق افتاده به طور خلاصه آمده و منبع خوبی برای اطلاع از تاریخ و گذشته دانشگاه بزرگ تبریز است که این مدارک همچنان در حال تکمیل است و در چاپ های آینده بر غنای آن افزوده خواهد شد.
خاطر نشان می شود: این سالنامه توسط مدیریت روابط عمومی دانشگاه تبریز طراحی و منتشر شده است.

 

.........................................................................................

 

هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز برگزار می شود

 


رییس دانشگاه تبریز از برگزاری آیین های بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و  هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی با اعلام این خبر گفت: تبریز شهری دانشگاهی و مرکز علم است که هشتصد سال پیش دانشگاه بین المللی ربع رشیدی در آن تاسیس شده و دانشگاه تبریز نیز در امتداد آن، به فعالیت علمی خود در عصر حاضر مشغول است که در هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز به معرفی ظرفیت ها، پیشینه و خدمات علمی در منطقه و این دانشگاه پرداخته خواهد شد.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به ضرورت و اهداف برپایی این آیین ها افزود: شناسائی ظرفیتهای علمی، پژوهشی و اجتماعی دانشگاه در منطقه و کشور و مشارکت دادن سازمان ها، ارگان ها و ادارات در معرفی دانشگاه تبریز در منطقه از جمله اهداف این آیین است.
دکتر پورمحمدی، شناخت نقاط قوت و ضعف و نقد و ارزیابی درونی، مشارکت دادن نیروهای فعال در زمینه معرفی سازمان، تجلیل و تقدیر از نخبگان و اندیشمندان و پیشکسوتان عرصه آموزش عالی در تبریز را از دیگر اهداف برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه بیان کرد.
 رییس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه برای جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز حدود ۷۰ برنامه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برگزاری همایش، تهیه کتب مختلف و سالنامه با محوریت نخبگان،  اساتید و مشاهیر برجسته دانشگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی تاریخچه مصور دانشگاه، چاپ تمبر یادبود، تجلیل از برترین های دانشگاه و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز بویژه خیرین، تهیه سرود دانشگاه، ضرب سکه، مبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با شهرهای خواهرخوانده تبریز و ... از جمله این برنامه ها است.
وی از همکاری همه دستگاه و نهادهای استان در برگزاری هر چه باشکوهتر این دو رویداد خبر داد و افزود: آیین های بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با همکاری شورای شهر، شهرداری، استانداری، صدا و سیما و جامعه خیرین، فارغ التحصیلات دانشگاه و ... دستگاه ها برگزار خواهد شد.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در این دانشگاه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ حدود ۱۷ برنامه به تصویب رسیده که از این تعداد ۵ برنامه به صورت بین المللی، چهار برنامه در قالب ملی و 8 برنامه نیز به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این ارتباط دانشگاه تبریز با همکاری شهرداری تبریز برای این رویداد مهم برنامه های چون بازسازی و آماده سازی رصدخانه بیلیندی و برج خلعت پوشان دانشگاه برای بازدید کنندگان و گردشگران تبریز 2018، استفاده از ظرفیت دانشجوئی و هیات علمی، برگزاری همایش های علمی پژوهشی با موضوع توسعه و چشم انداز آینده تبریز و ... در نظر گرفته است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف این آیین گفت: برای برپایی هر چه بهتر هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز حدود  10 کمیته از جمله علمی، ارتباطات، پشتیبانی، فرهنگی، دانشجویی، رفاه، حمل و نقل، استقبال و تدارکات و ... تشکیل شده است.

............................................................................................

با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تبریز؛ نشست هم اندیشی هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه و تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد

نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با اعضای شورای شهر و شهردار تبریز در راستای برگزاری باشکوه تبریز ۲۰۱۸ و مراسم های دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به اهداف این نشست گفت: این جلسه به منظور هماهنگی و همفکری برای برای برگزاری باشکوه دو رویداد مهم شهر تبریز یعنی تبریز ۲۰۱۸ و هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه و هماهنگی اقدامات و استفاده از ظرفیت های دو نهاد برگزار می شود.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در دانشگاه تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ حدود ۱۷ برنامه به تصویب رسیده است، افزود: از این تعداد ۵ برنامه به صورت بین المللی، چهار برنامه در قالب ملی و 8 برنامه نیز به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.
به گفته وی برای هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز نیز حدود ۷۰ برنامه در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها برگزاری همایش دو روزه، تهیه کتب مختلف و سالنامه با محوریت نخبگان،  اساتید و مشاهیر برجسته دانشگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی تاریخچه مصور دانشگاه، چاپ تمبر یادبود، تجلیل از برترین های دانشگاه و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز بویژه خیرین، تهیه سرود دانشگاه، ضرب سکه، مبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با شهرهای خواهرخوانده تبریز و همچنین ارسال نشان مراسم به آنها و ... از جمله این برنامه ها است.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به زمینه های همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه تبریز برای رویدادهای ۲۰۱۸ و هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه یادآور شد: بازسازی و آماده سازی رصدخانه بیلیندی دانشگاه برای میهمانان و گردشگران ۲۰۱۸ ، آماده سازی برج خلت پوشان برای بازدید گردشگران و عموم مردم تبریز، استفاده از ظرفیت دانشجوئی و هیات علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز برای رویداد ۲۰۱۸ که ظرفیتی بسیار مهم است، استفاده از ظرفیت دانشجویان زبان های خارجی در راهنمایی گردشگران ۲۰۱۸، برگزاری همایش های علمی پژوهشی با موضوع توسعه و چشم انداز آینده تبریز و ... از جمله زمینه این همکاری ها است.
دکتر شکور اکبرنژاد، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه باید طرح ها و پروژهایی برای این دو رویداد تعریف و به اجرا در بیاید که پرهزینه نباشد، گفت: باید بستر را برای توسعه هر چه بیشتر همکاری مشترک بین شهرداری، شورای شهر و دانشگاه فراهم کرد که طرح های به تصویب رسیده حالت عملیاتی به خود بگیرد و مسئول هر طرح و زمانبندی نیز مشخص شود.
به گفته وی برای اینکه در حوزه های مختلف شهری به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، لازم است برنامه های راهبردی مدیریت شهری از سوی اساتید دانشگاه تدوین و نظارت کافی برای اجرا نیز صورت گیرد.
شهردار تبریز نیز در این مراسم راهبرد اصلی مدیریت شهر را مدیریتی  علمی توام با کار کارشناسانه و منطقی بیان کرد و گفت: شهرداری تبریز آماده هر گونه همکاری با دانشگاه های استان و به ویژه دانشگاه تبریز است.
ایرج شهین‌باهر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تفاهم نامه های همکاری شهرداری با دانشگاه ها است، تصریح کرد: برای مدیریت بهتر شهر باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه ها بهره مند شد.
به گفته وی رویداد تبریز ۲۰۱۸ و آیین بزرگداشت  هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه بهترین بهانه برای توسعه همکاری های مشترک و استفاده از توانمندی های همدیگر برای توسعه پایدار این شهر و به ویژه جذب گردشگر است.
همین گزارش حاکی است: در این نشست همچنین دکتر محمدباقر بهشتی،  عضو و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در خصوص فرصت های تبریز ۲۰۱۸ و دانشگاه برای کسب درآمد و سرمایه گذاری، محرم محمدزاده عضو و خزانه دار شورای شهر تبریز، در زمینه ارایه راهکار برای حضور و مشارکت مردم در این برنامه ها، دکتر شهرام دبیری، عضو و نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز بر اهمیت و لزوم ادامه منظم این برنامه ها و تعامل جدی بین دستگاه ها در اجرای این دو رویداد مهم، دکتر سعید نیکوخصلت، عضو و رییس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار، در خصوص پتانسیل و توانمندیها دانشگاه و اساتید، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در راستای توسعه همکاری مشترک و جدی سایر دستگاه ها با دانشگاه تبریز و  میرعلی اصغر الموسوی، نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی و مشاور شهردار تبریز در ستاد تبریز ۲۰۱۸، در زمینه تخلیه خانه ها و اماکن تاریخی و تغییر کاربری آن ها از اداری به گردشگری و ... به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

یادآور می شود: در این نشست همچنین اعضای شرکت کننده در این جلسه بر بازسازی و آماده سازی رصدخانه بیلیندی برای میهمانان و گردشگران ۲۰۱۸ ، آماده سازی برج خلت پوشان برای بازدید گردشگران و عموم مردم تبریز و معرفی موزه های دانشگاه برای جذب بیشتر گردشگر در شهر تبریز تاکید کردند.

 

 
 

 

*لوگوی هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

 

* پوستر هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

* گزارش تصویری برنامه های مربوط به برگزاری بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

 

 


لینک دانلود فایل

( ۱۳۱ )

نظر شما :