مراسم تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۱ کد : ۶۷۵۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۲۷۹
مراسم تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه تبریز برگزار شد

در میان استقبال با شکوه دانشگاهیان پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در  دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه های ایران تشییع شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، تشییع پیکر این دو شهید گمنام در دانشگاه تبریز بعد از نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد بزرگ این دانشگاه به طرف ساختمان مرکزی دانشجویان انجام گرفت و شرکت کنندگان در این مراسم با حضوری پرشور و سردادن شعارهای انقلابی "شهیدان زنده اند"، "الله اکبر"، "این گل پرپر از کجا آمده" "حسین حسین شعار ماست "شهادت افتخار ماست" باردیگر پایبندی خود را به آرمان های شهدا اعلام کردند.
حجت الاسلام دکتر علی خدیوی، در این آیین  با بیان اینکه شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس راه امام حسین(ع) را در پیش گرفته اند که آزاده باشند، گفت: شهدا با نثار همه هستی خویش در راه خدا به ما انسانها نشان دادند که در راه حریت، آزادگی و در راه حق و حقیقت باید از تمامی هستی خویش گذشت.
وی افزود: اینها آگاهانه راهی را انتخاب کردند که جاودانه بمانند و در نزد خداوندگار خویش روزی خور ابدی باشند.
 حجت الاسلام دکتر خدیوی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه شهدا به ما درس های زیادی دادند که از جمله آنها می توان به عزت، اقتدار، شهامت، شجاعت، گذشتن از تمام هستی خویش و... اشاره کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی در خاتمه خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و گفت: باید همه گان در ترویج این فرهنگ و راه و مرام شهدا کوشا باشیم.

 


( ۱۸ )

نظر شما :