مراسم بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۹ کد : ۶۷۱۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۸۶۰

به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت دهه فجر با حضور باشکوه دانشگاهیان دانشگاه تبریز و خانواده آنان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این مراسم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(سلام ا...علیها) با بیان اینکه سالگرد انقلاب هر ساله باید به نحو شایسته و با شکوه تر از قبل به منظور بیان و نمایش دستاوردها و برکات انقلاب به نسل امروز، برگزار شود، گفت: آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با گذشته و مبارزات دوران انقلاب اندک است لذا با برپایی شایسته سالگرد انقلاب، می توان گوشه ای از دستاوردها و برکات این نظام را نسل جدید منتقل نمود.
دکتر محمد رضا پورمحمدی، تصریح کرد: ملت ایران پس از سال ها مبارزه، در سال 57 به رهبری امام راحل(ره) در مقابل رژیم ستم شاهی ایستاد و برچیده شدن ظلم و فساد، جمهوری اسلامی جایگزین حکومت استبدادی پهلوی گردید و مردم در انتخاب سرنوشت خود سهیم شدند.
رییس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه امروزه به جرات می توان گفت کشور ایران در دهه اول انقلاب به رهبری امام راحل و در چند دهه اخیر به راهنمایی و هدایت رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها از جمله علمی، فرهنگی، صنعتی و نظامی رشد و توسعه قابل توجه داشته است، خاطر نشان کرد: باید شکرگذار این همه دستاورد و برکات انقلاب بود و برای حفظ، اقتدار و پاسداری از آرمان های آن با تمام توان در صحنه حاضر بود، همچنانکه مردم در 22 بهمن هر سال این کار را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه امروزه به راحتی می توان تاثیر انقلاب را در آن کل دنیا مشاهده کرد، گفت: در حال حاضر اکثر کشورهای منطقه و جهان از ملت ایران به خاطر ایستادگی در مقابله با استکبار جهانی و ابرقدرت های بزرگ به افتخار یاد می کنند و ایران برای آنها به الگو تبدیل شده است.
رییس دانشگاه تبریز افزود: اگر امروزه دشمن با ترفندهای مختلف و از جمله فشار و اعمال تحریم می خواهد به ملت ایران ضربه بزند، به خاطر موفقیت و دستاوردهایی است که در عرصه های مختلف جهانی داشته ایم و دشمنان چشم دیدن این همه اقتدار و سربلندی ایران را ندارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: قبل از پیروزی انقلاب ملت ایران از سال ها پیش با تلاش، همت و فدارکاری در حفظ و احیای ارزش های اسلامی و دینی می کوشیند که با پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ع) به اوج خود رسید.
حجت الاسلام محمد انوری با بیان اینکه مقدمات و جرقه شروع این انقلاب در سال 42 و به رهبری امام راحل زده شد، افزود: در طول نزدیک 40 سال بعد ازپیروزی این انقلاب کارهای مهم و عظیمی برای رشد و شکوفایی همه جانبه این کشور صورت گرفته که بخشی از این آثار و دستاوردها تبیین شده و بخش دیگر آن ارایه و گفته نشده که دهه فجر بهترین فرصت برای بیان و ارایه برخی از این دستاوردها و برکات انقلاب در طول چهار دهه است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه دشمنان امروزه با نقشه های مختلف در صدد از بین بردن این انقلاب هستند،گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی که دشمن در داخل کشور ایجاد کرده است نمونه کوچکی از نقشه شوم آنها است که مسئولان نیز باید بیش از اینها در راستای حل مشکلات و دغدغه های مردم تلاش نمایند.
وی در خاتمه از دانشگاهیان و عموم مردم خواست با حضور پرشور در راهپمایی 22 بهمن بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی کنند.
بر اساس این گزارش، اجرای برنامه های متنوع از جمله سخنرانی حجت الاسلام قدوسی با عنوان ماشین انقلاب و اجرای برنامه فرهنگی و مذهبی از سوی وی، اجرای زنده سرود های انقلابی توسط دانش آموزان و قرعه کشی با اهدای هدیه به ۲۲ نفر از حضار و... از دیگر برنامه های جنبی این جشن باشکوه بود.
همین گزارش حاکی است: مسابقه نقاشی نیز برای فرزندان زیر ۱۰ سال همکاران دانشگاه تبریز برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر شد.

 


( ۱ )

نظر شما :