تازه های نشر: مقدمات درست نویسی و ویراستاری(دکتر ابراهیم رنجبر)

۰۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۸ کد : ۶۵۵۳ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۲۷۳

مقدمات درست نویسی و ویراستاری

مولف: دکتر ابراهیم رنجبر

نشر: انتشارات آیدین

تاریخ و نوبت چاپ: 1396- اول

قیمت: 150000 ریال

 کتاب “ مقدمات درست نویسی و ویراستاری “ بوسیله دکتر ابراهیم رنجبر،  دانشیار دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز  در 221 صفحه تالیف و بوسیله انتشارات آیدین به چاپ رسیده است.

درس « آیین نگارش و ویرایش» از درست نوشتن و زیبا نوشتن بحث می کند. درست نویسی در مراحل آغازین و زیبانویسی پس از آموختن اصول و قواعد درست نویسی بررسی می شود. تا درست نویسی حاصل نشود، زیبانویسی معنایی نخواهد داشت. این کتاب برای کمک به درست نویسی تدوین شده است. پس از تحقق درست نویسی، اگر بخواهیم موجبات زیبانویسی فراهم می شود؛ در همین راستا، در این کتاب سعی شده است که با آسان ترین راه، این شرایط حاصل شود.

کتاب حاضر در دو بخش نگارش و ویرایش تنظیم شده است. در بخش نگارش به حروف، قوانین و قواعد املای کلمات و ترکیبات فارسی و عربی رایج در زبان فارسی، جمع و تثنیه و نشانه های آنها در زبان فارسی، نشانه گذاری ها، نامه نگاری و گزارش تحقیقی پرداخته شده است. در بخش ویرایش هم موضوعاتی همچون ویرایش فنی، ویرایش زبانی، ویرایش علمی یا محتوایی، نمونه ها ویرایش شده و برخی نشانه های اختصاری برای ویراستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 


( ۶ )

نظر شما :