تازه های نشر: کلیات تاریخ فلسفه یونان(مترجم: دکتر حسن فتحی)

۰۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۹ کد : ۶۴۲ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۰۴۷
تازه های نشر: کلیات تاریخ فلسفه یونان(مترجم: دکتر حسن فتحی)

 

 

 

کلیات تاریخ فلسفه یونان

 

 

 

 مترجم: دکتر حسن فتحی

 

 

 

 مؤلف: ادوارد تسلر

 

 

 

 تاریخ و نوبت چاپ: 1395- اول      

 

 

 

 قیمت: -/400000 ریال

 

 

 

 نشر: انتشارات حکمت

 

 

 

کتاب «کلیات تاریخ فلسفه یونان» تالیف ادوارد تسلر و ترجمه دکتر حسن فتحی، دانشیار دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز است که در مجلدی وزین در 476 صفحه توسط انتشارات حکمت به زیور طبع آرسته و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
ادورا گوتلوب تسلر بیشتر آوازه‌اش را وامدار نوشته‌هایش درباره فلسفه یونان باستان است. تسلر مجتهد و پدر تاریخ فلسفه یونان است و هر کس که پس از وی به نگارش در این حوزه پرداخته از او به عنوان یک مرجع بهره برده است. بزرگ ‌ترین اثر تسلر، فلسفه یونان در بستر تکامل تاریخی‌اش است که همه یا بخش‌هایی از آن به اکثر زبان‌های اروپایی ترجمه شده و جایگاه خودش را به عنوان متن معتبر تاریخ فلسفه یونانی تثبیت کرده است.
کتاب کلیات تاریخ فلسفه یونان، ترجمه فارسی تلخیص این کتاب سترگ است که خود مولف، ویراست نخست آن را در سال 1883 منتشر کرده است . این تلخیص بارها از سوی خود او و کسانی دیگر مورد بازبینی و پانویسی قرار گرفته و اینکه ترجمه فارسی آن بر اساس ترجمه انگلیسی ال.آر.پالمر که از روی ویراست سیزدهم متن آلمانی آن به قلم دکتر ویلهلم نستله صورت گرفته است، در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می‌گیرد.
این کتاب در 4 دوره تقسیم شده است: 1- دوره پیش از سقراطی 2- فلسفه آتیکی: سقراط و سقراطیان، افلاطون، ارسطو 3- فلسفه هلنیستی(یونان مآبی)، مکتب رواقی، مکتب کلبی متاخر، مکتب اپیکوری، شکّاکیت، التقاط گرایی فلسفه امپراطوری روم.

 

 

 

 

 

 


( ۹ )

نظر شما :