تازه های انتشارات: ژئوتوریسم(تالیف: دکتر داود مختاری)

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۳ کد : ۶۰۱ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۶۱۰

ژئوتوریسم

مؤلف:  دکتر داود مختاری

تاریخ و نوبت چاپ:-  1394  اول

نشر : انتشارات دانشگاه تبریز

قیمت:  200000 ریال

 

کتاب « ژئوتوریسم» تالیف دکتر داود مختاری، دانشیار دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه تبریز است که توسط انتشارات دانشگاه تبریز به چاپ رسیده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
نگارنده در این کتاب در پی دگرگون سازی نگرش به ژئوتوریسم است؛ به طوری که با به‌کار گرفتن رویکردی کلان در برخورد با رشته ژئوتوریسم، نگاه خود را از ژئوتوریست به ژئوتوریسم معطوف سازد. این کتاب همچنین می کوشد تا به ژئوتوریست و رویارویی و همکنشی وی با چشم انداز و پدیده های گوناگون زمینی بپردازد و راهی ایمن تر را به سوی سرانجامی پایاتر و پایدارتر برای ژئوتوریسم پیش روی نهد. بر همین اساس، در این کتاب سعی شده است ضمن کنکاش در ابعاد مختلف موضوع و ارائه نقطه نظرات متخصّصین امر، نقطه آغازی برای نقد و بررسی جایگاه جغرافیایی ژئوتوریسم و گامی در جهت غنای ادبیّات ژئوتوریستی کشورمان باشد.
مراجعه به این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های ژئومورفولوژی، زمین شناسی، اکوتوریسم، آمایش سرزمین، جغرافیا  و برنامه ریزی توریسم، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و محقّقین سایر نظام‌های علمی مرتبط توصیه می‌شود و شامل 7 فصل است: 1- مفاهیم و تعاریف ژئوتوریسم، 2- دانش چند شالوده‌ای ژئوتوریسم، 3- ابعاد ژئوتوریسم، 4- حفاظت و ساماندهی محوّطه های ژئوتوریستی، 5- ژئومورفولوژی و ژئوتوریسم، 6- روش‌های ارزیابی ژئوسایت‌ها و ژئومورفوسایت‌ها و 7- معرّفی چند مکان ژئومورفیک.


( ۳ )

نظر شما :