تازه های نشر: فیزیولوژی حواس ویژه (دکتر حمیرا حاتمی)

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۹ کد : ۵۹۱۶ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۸۹۹۰

فیزیولوژی حواس ویژه

مترجم:  دکتر حمیرا حاتمی

نشر:  انتشارات مرتضی دشت

تاریخ و نوبت چاپ: 1395- اول

قیمت: 320000ریال

 

کتاب “ فیزیولوژی حواس ویژه” بوسیله دکتر حمیرا حاتمی،  دانشیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز  در 418 صفحه ترجمه و بوسیله انتشارات مرتضی دشت به چاپ رسیده است.

در کتاب حاضر، فیزیولوژی حواس ویژه یعنی سیستم بینایی، سیستم شنوایی - تعادل و سیستم بویایی- چشایی به طور کامل تشریح گردیده است. پنج فصل از هشت فصل کتاب، به سیستم بینایی اختصاص داده شده است و این موضوع به دلیل پیچیدگی مدارهای عصبی سیستم بینایی و اهمیت آن در زندگی بشر است. کتاب حاضر ترجمه هشت فصل مربوط به حواس ویژه ازPrinciples of Neural Science، نوشته اریک کندل و همکاران می باشد. مطالب اضافه تری نیز جهت تفهیم بهتر موضوعات از سایر کتب و مقالات به ترجمه حاضر اضافه شده است.

در کتاب حاضر مکانیسم های سلولی- مولکولی درگیر در فیزیولوژی حواس ویژه با جزئیات کامل ارائه گردیده است. از طرفی مطالعات مربوط به آسیب های مغزی و تأثیر هر کدام در پردازش سیگنال های بینایی، شنوایی، بویایی و چشایی آورده شده است. با خواندن این کتاب متوجه می شویم برای لذت بردن ازیک منظره یا شنیدن موسیقی مورد نظرمان و یا خوردن غذای دلخواه مان، چه مجموعه عظیمی ازسلول های حسی، گیرنده های غشایی، انواع مولکول های سیگنالینگ، مسیرهای عصبی آوران، مسیرهای عصبی وابران و بخش های ویژه ای از مغز درگیر هستند و با چه سرعت شگفت انگیزی احساس های ما به ادراک های منسجم تبدیل می شوند و پشت این ادراک های ساده چه سلسله مراحل پیچیده ای وجود دارد.


( ۱۶ )

نظر شما :