از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه تبریز طرح ارتقاء به پنج دانشگاه تراز بین المللی قرار گرفت

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۸ کد : ۵۶۹۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۳۲۹۶

دانشگاه تبریز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طرح ارتقاء و تبدیل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی به سطح تراز بین المللی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تبریز به خاطر دستاوردها، عملکرد و برنامه استراتژیک و با توجه به ارایه مدارک و مستندات، این عنوان را کسب کرده است.

دکتر محمد رضا پورمحمدی افزود: وزارت علوم در این ارتباط طی پروژه ای از همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، عملکرد و برنامه های متعددی در آیتم های مشخص برای تبدیل به تراز دانشگاه های برتر بین المللی خواسته بود که این راستا، در دانشگاه تبریز کمیته ای تشکیل و موارد مورد نظر وزارت علوم احصاء و به همراه مدارک ارسال شد که نتیجه آن ارزیابی ها، در هفته آخر اسفند به این دانشگاه اعلام شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه تبریز در سال گذشته به عناوین متعددی دست یافته بود، از آن جمله می توان به انتخاب به عنوان یکی از دانشگاه های سطح یک دانشگاه های وزارت علوم، قرار گرفتن در میان یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار جهان بر اساس اعلام پایگاه معتبر تامسون رویترز، عضویت مجدد در اتحادیه دانشگاه های جهان ( IAU )، معرفی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در تولید علوم انسانی، انتخاب شش نفر از اساتید دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان، کسب رتبه پنجم در جمع دانشگاه های جامع کشور، قرار گرفتن برای اولین بار در میان برترین دانشگاه های جهان بر اساس رتبه بندی U.S. NEWS ، کسب بیش از ۲۰۰ رتبه کشوری توسط دانشجویان در زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی و... اشاره کرد.

همین گزارش حاکی است: پس از داوری مستندات و ظرفیت ها در این ارتباط، نامه ای از سوی دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دانشگاه تبریز ارسال شد و در آن آمده است: پس از بررسی برنامه دانشگاه‌های متقاضی ورود به پروژه مذکور، مراتب در کارگروهی با حضور مقام وزارت و تنی چند از صاحبنظران و اندیشمندان حوزه آموزش عالی مطرح و با کمال مسرت، انتخاب آن دانشگاه برای ورود به این طرح، مورد تایید قرار گرفت.

امید است با اتخاذ تدابیر مقتضی و طی یک فرآیند ده ساله، توفیق قرار گرفتن آن دانشگاه در ردیف پنج دانشگاه برتر در سطح تراز بین المللی و ارتقا به سطح تراز ۲۰۰ دانشگاه مطرح جهان، حاصل شود.


( ۱۳ )

نظر شما :