تازه های نشر: نیک و بد ایرانیان در آیینه بیگانگان(مؤلف: دکتر محمد سلماسی زاده)

۰۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۲ کد : ۵۶۳ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳۱۱

نیک و بد ایرانیان در آیینه بیگانگان

مؤلف: دکتر محمد سلماسی زاده

نشر:انتشارات میثاق فرزانگان

تاریخ و نوبت چاپ: 1394- اول

قیمت: -/100000 ریال

 

       کتاب « نیک و بد ایرانیان در آیینه بیگانگان » نوشته دکتر محمد سلماسی زاده، دانشیار دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز میباشد که توسط انتشارات میثاق فرزانگان به چاپ رسیده است.
      این کتاب بخشی از مطالعه و یاد داشت های شخصی مولف است که از سال 1387 تا زمان تالیف کتاب، بر 50 سفرنامه مربوط به نیمه اول سده نوزدهم میلادی است.
مولف معتقد است که مهم ترین هدف کتاب آن است که خوانندگان محترم و کسانی که در مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی کلان کشور قرار دارند بتوانند با مطالعه آن تصویری روشن و شفاف از علل و اسباب انحطاط یا ترقی داشته باشند و لاجرم بتوانند با ایجاد علل ترقی و پیشرفت ، توسعه را به ارمغان آورند یا با امحا اسباب انحطاط چاره ایی برای عقب ماندگی بنمایند.
      در این کتاب تلاش گردید از مدل های نظری برای تحلیل و تبیین نیک و بد ایرانی و نقش آن در «پیشرفت» یا «عقب ماندگی» سخن گفته شود.این امر نیازمند بهره گیری از مدل های نظری و کشف و ثبت داده های اطلاعاتی در موضوع پژوهش و مهم تر از همه ایجاد متنی همبسته میان تئوری و داده های تاریخی است.کاری ضروری و پرفایده و در عین حال سخت که برخی از پژوهشگران تاریخ معاصر ایران وا می دارد تا از هراس عدم توفیق پای در این راه ننهند و همچنان به توصیف و تکرار وقایع نگاری های پیشین بپردازند.
 

 


نظر شما :