پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در دانشگاه تبریز تشییع شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰ کد : ۵۶۱۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۸۷۷

همزمان با ایام فاطمیه؛ پیکر مطهر ۳ شهید گمنام تازه تفحص شده در دانشگاه تبریز تشییع شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در میان استقبال با شکوه دانشگاهیان دانشگاه تبریز، تشییع پیکر این سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز از مقابل مسجد بزرگ دانشگاه به سمت ساختمان امور دانشجویان انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، در این آیین معنوی شرکت کنندگان با سردادن شعارهای همچون "شهیدان زنده اند"، "الله اکبر"، «لا اله الا اللّه»، "این گل پرپر از کجا آمده" "حسین حسین شعار ماست "، "شهادت افتخار ماست" باردیگر پایبندی خود را به آرمانهای انقلاب، امام راحل، رهبری و شهدا اعلام کردند.

همین گزارش حاکیست: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، سخنران این مراسم، اولین شهید ولایت را حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: بر اساس احادیث معصوم، همچنانکه انسان باید به دور کعبه بچرخد، امام (ع) نیز همچون کعبه هست که باید انسان از وجودشان کسب فیض نماید؛ همچنانکه حضرت زهرا (س) ولایتمداری و تسلیم در برابر ولی را چنان عنوان می فرمایند که یا علی! جانم بفدایت شود که در خوشی ها و سختی ها با شما هستم و جانم را سپر بلای ولایت می کنم.

حجت الاسلام محمد انوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایت مداری شهدا افزود: اگر وصیت نامه شهدای دفاع مقدس را به دقت مطالعه کنیم، دفاع بی قید و شرط از ولایت فقیه و حفظ حجاب و عفاف از مهم ترین نکات آن است که بر آن تاکید شده و امروز امنیت و پیشرفت جامعه به برکت خون سرخ آن شهدا حاصل شده است.

وی همچنین در خصوص جایگاه ایران در معادلات منطقه و جهان متذکر شد: حضو رمقتدرانه ایران در تمام معادلات جهانی و منطقه چنان است که هیچ مسئله ای بدون ایران و انقلاب اسلامی به راه حل نهایی و عادلانه منجر نمی شود و همه اینها به برکت ایثار شهدا و ولایت فقیه ممکن شده است.

یاد آور می شود: تشییع این سه شهید گمنام پس از برگزاری مراسم عزاداری و مداحی برای تشییع و خاکسپاری به مناطق دیگر استان انتقال یافت.


( ۸ )

نظر شما :