تازه های نشر: اقتصادسنجی کاربردی(دکتر جعفر حقیقت و سیدصالح اکبرموسوی)

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۴ کد : ۵۶۰۷ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۹۶۴۱

اقتصادسنجی کاربردی

همراه با نرم افزارهای JMulTi و Eviews9

مؤلفان: دکتر جعفر حقیقت و سیدصالح اکبرموسوی

نشر: انتشارات نور علم

تاریخ و نوبت چاپ: ۱۳۹۵ - اول

قیمت: ۲۵۰,۰۰۰ ریال

 

کتاب «اقتصادسنجی کاربردی همراه با نرم افزارهای JMulTi و Eviews9 را دکتر جعفر حقیقت، استاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی و سیدصالح اکبرموسوی، دانشجوی دکتری اقتصاد بین الملل دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز در ۴۴۶ صفحه تالیف و انتشارات نور علم آن را منتشر نموده است.

اقتصادسنجی، دانش مطالعه پدیده‌های مختلف اقتصادی است و با داده‌های مشاهده شده سر و کار دارد. به-عبارتی، اقتصادسنجی علم تحلیل‌های آماری از مدل‌های اقتصادی است. از آنجاکه تحلیل‌های اقتصادسنجی به ویژه برآورد ضرایب و استنتاج آماری نیاز به محاسبات طولانی و پیچیده ای دارند، به همین خاطر استفاده از نرم‌افزارهای اقتصادسنجی در کارهای تجربی امری ضروری است. نرم افزار Eviews در سال ۱۹۹۴ جایگزین نرم‌افزار مایکرو تی اس پی (MicroTSP) شد که از سالیان دور مورد استفاده دانشجویان اقتصاد قرار داشت. در این کتاب از آخرین نسخه ارائه شده Eviews 9 استفاده شده است؛ که امکانات جدیدی نسبت به نسخه-های قبلی دارد. نرم افزار دومی که در این کتاب و برای اولین بار معرفی می شود، نرم افزار JMulTi است. نرم افزار JMulTi یک برنامه کاربردی و موثر در زمینه اقتصادسنجی است که تحت سیستم JAVA طراحی شده است. این نرم افزار برای تخمین سری های زمانی در اقتصاد بکار می رود. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان بوده و منوهایی برای هر یک از تخمین های موجود در نرم افزار طراحی شده است که تمامی مراحل مربوط به برآورد یک مدل خاص را در بر می گیرد.

کتاب حاضر از نوزده فصل تشکیل شده است که در دو جلد ارائه شده است؛ فصول اول تا یازدهم در جلد اول و فصول دوزاده تا نوزدهم نیز در جلد دوم. فصول جلد اول عبارتند از: ۱- آشنایی با نرم افزارهای JMulTi و Eviews9 2- تجزیه و تحلیل های اولیه ۳- تخمین مدل رگرسیون، آزمون فروض و ثبات مدل ۴- متغیر مجازی و ابزاری ۵- ایستایی، آزمون های ریشه واحد و هم انباشتگی ۶- مدل سازی نوسانات ARCH 7- مدل های پیش بینی اقتصادی ARIMA 8- معادلات همزمان ۹- مدل های VAR و VECM 10- مدل های خودرگرسیون با وقفه های توزیعی ARDL 11- مدل های رگرسیون با داده های پانل کلاسیک.


( ۸ )

نظر شما :