تازه های انتشارات: هلیکوباکترپیلوری(مولفان :دکتر رضا صفر علیزاده- زینب بصیری)

۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۸ کد : ۵۳۹ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳۶۱
تازه های انتشارات: هلیکوباکترپیلوری(مولفان :دکتر رضا صفر علیزاده- زینب بصیری)

هلیکوباکترپیلوری

مولفان :دکتر رضا صفر علیزاده- زینب بصیری

انتشارات :مرتضی دشت

تاریخ و نوبت چاپ:-1393 اول

قیمت: 70000 ریال



 


کتاب هلیکوباکترپیلوری نوشته‏ دکتر رضا صفر علیزاده، استادیار دانشکده علوم طبیعی  و زینب بصیری، دانش آموخته بیوشیمی دانشگاه تبریز است که توسط انتشارات مرتضی دشت به چاپ رسیده است.
هلیکوباکترپیلوری، یک باکتری گرم منفی، کو هوازی و تاژکدار مارپیچی شکل است. این باکتری بیش از 50 درصد جمعیت جهان را آلوده ساخته و محل استقرار آن، در معده افراد آلوده می باشد و با بیماری های قسمت فوقانی دستگاه گوارش از جمله التهاب مزمن زخم معده و دوازدهه و سرطان معده در ارتباط می باشد.
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی، در سال 1994 عفونت هلیکوباکترپیلوری را در رده اول سرطان زاها قرار داده، بنابراین با اثبات نقش اساسی این باکتری در ایجاد یکی از کشنده ترین سرطان ها در دنیا یعنی سرطان معده، مارشال و وارن) کاشفین این باکتری( در سال 2005 برنده جایزه نوبل شدند.
لذا کتاب حاضر نوشته ایست حاصل مطالعه نگارندگان و گردآوری اطلاعات، که به بررسی این باکتری پرداخته اند. این کتاب به بررسی خصوصیات هلیکوباکترپیلوری از جمله ژنتیک آن، نحوه پاسخ دهی ایمنی و فرار این باکتری از سیستم ایمنی بدن پرداخته است. همچنین شیوع و راه های انتقال آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است
.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

( ۱ )

نظر شما :