تازه های نشر: پیدایش و رده بندی خاک ها(مولفان : دکتر فرزین شهبازی- مهندس اشرف ملکیان

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۲ کد : ۵۲۰ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۲۲۳

پیدایش و رده بندی خاک ها

مولفان : دکتر فرزین شهبازی- مهندس اشرف ملکیان

انتشارات :مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور ایران

تاریخ و نوبت چاپ1392- :اول

قیمت 66000 :ریال      
 

کتاب "پیدایش و رده بندی خاک ها"با همکاری دکتر فرزین شهبازی، دانشیار گروه علوم خاک دانشگاه تبریز و مهندس اشرف ملکیان مربی دانشگاه پیام نور، توسط مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور ایران با هدف مدیریت تولید محتوا و تجهیزات آموزشی به تعداد شمارگان 3000 نسخه به چاپ رسید.
 این کتاب به عنوان رفرنس درسی بر اساس نیازهای درسی دانشجویان و سرفصل های مصوب پس از فرایند داوری علمی، طراحی آموزشی و ویرایش علمی در گروه علمی و آموزشی آب و خاک به چاپ رسیده است. تجربه تدریس پیدایش و رده بندی خاک توسط مؤلف در دانشگاه های معتبر کشور نشان داده است که فهم موضوع به زبان ساده و بر اساس آخرین منابع موجود در علم پیدایش و رده بندی خاک ها بیش از پیش مورد نیاز می باشد.
همچنین اطلاعات مندرج در متن کتاب برگرفته از مطالب کلید رده بندی خاک (2010USDA) بوده که با توجه به انتشار کلید رده بندی خاک (2014USDA) برخی موارد در صورت لزوم در نسخه  تجدید چاپ ویرایش خواهد داشت. کتاب حاضر مشتمل بر 9 فصل مقدمه، پیدایش خاک، رده بندی قدیمی، اصول رده-بندی جدید و کلید تشخیص رده ها، تشخیص خاک های معدنی و آلی، افق های مشخصه در رده بندی خاک بر اساس سیستم های FAO و USDA، خواص و مواد مشخصه در دو سیستم رده بندی FAO و USDA، تشریح کلی رده ها و زیررده های خاک در Soil Taxonomy، افق های ژنتیکی و مروری بر تشریح پروفیل خاک و گروه های اصلی خاک در سیستم FAO تنظیم شده و علاوه بر اینکه به عنوان رفرنس درسی دانشجویان رشته آب و خاک معرفی شده است، می تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان مقاضی شرکت در آزمون های سراسری و ورود به مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی علوم خاک باشد    



 


( ۱ )

نظر شما :