رییس دانشگاه تبریز عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان شد

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۴ کد : ۵۱۳۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۳۱

دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در پانزدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان به‌ عنوان عضو علی‌البدل کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این انتخاب در پانزدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان که از ۱۳ تا ۱۶ نوامبر در تایلند و با حضور نمایندگان دانشگاه ها‌ از سراسر جهان برگزار شد.

همین گزارش حاکی است: با توجه به اینکه از هر کشور فقط یک دانشگاه امکان عضویت در کمیته را داشتند، روسای دانشگاه‌های تهران و تبریز به ترتیب برای عضویت در کمیته‌های اصلی و علی البدل کاندیدا شدند که هر دو توانستند اعتماد روسای دانشگاه‌های جهان را کسب کنند و تا سال ۲۰۲۰ عضو کمیته اجرایی IAU شوند.

یادآور می‌شود؛ اصلیترین معیارهای عضویت در هیات اجرایی این اتحادیه؛ جایگاه، اعتبار و فعالیت بین المللی دانشگاه، بوده است.

همین گزارش حاکی است: اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های جهان از نهادهای وابسته به سازمان علمی، فرهنگی و هنری سازمان ملل متحد «یونسکو» و دارای ۶۳۲ عضو است و دانشگاه تبریز از جمله قدیمی‌ترین اعضای این اتحادیه از جمهوری اسلامی ایران است.


( ۶ )

نظر شما :