تازه های انتشارات: از سلول های عصبی تا حافظه (مولفان: دکتر فرزام شیخ زاده، دکتر علی موافقی و الهام کریمی ثالت)

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۵ کد : ۵۰۲ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۴۴۰

 

 

 

 از سلول های عصبی تا حافظه

 

 

 

مولفان: دکتر فرزام شیخ زاده، دکتر علی موافقی و الهام کریمی ثالت

 

 

 

انتشارات : دانشگاه تبریز

 

 

 

تاریخ و نوبت چاپ: اول 1393

 

 

 

قیمت: 70000  ریال  

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

 

 

 

کتاب" از سلول های عصبی تا حافظه"  را دکتر فرزام شیخ زاده، دانشیار، دکتر علی موافقی، استاد و الهام کریمی ثالث، کارشناس ارشد فیزیولوژی از دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز تالیف نموده اند و انتشارات دانشگاه تبریز آن را منتشر نموده است.
حافظه به عنوان یک فرایند شگفت انگیز همواره در محافل علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم انسانی مورد توجه و بحث است. با شناخت بیشتری از نحوه عملکرد مغز، بخش هایی از آن به عنوان مرکز تشکیل و تثبیت حافظه معین گردیده اند و این مفهوم پیچیده از یک ساختار فراذهنی به یک پدیده فیزیکی تبدیل گشته است.
این کتاب می کوشد علاوه بر کمک به آشنایی خوانندگان با مبانی عملکرد سیستم عصبی، همچنین چگونگی ایجاد و تثبیت انواع حافظه تاکید نماید که مغز نیز همچون سایر بافت های بدن در طول حیات یک فرد قابلیت تغییر دارد.
این کتاب در شش فصل با عناوین سلول های عصبی، تکوین دستگاه اعصاب مرکزی در دوران جنینی پستانداران، تولید نورون های جدید یا نوروژنز در مغز پستانداران، تنظیم نوروژنز بالغین، فاکتورهای فیزیولوژیک و پاتولوژیک موثر در نوروژنز و حافظه و یادگیری تنظیم شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

 


نظر شما :