تازه های نشر: انسان در حکمت صدرایی(مولف :دکتر مرتضی شجاری)

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۹ کد : ۵۰۱ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۸۸۶

انسان در حکمت صدرایی

مولف :دکتر مرتضی شجاری

انتشارات :دفتر نشر معارف

تاریخ و نوبت چاپ1394- :اول

قیمت 80000 :ریال  
 

کتاب" انسان در حکمت صدرایی " نوشته‏ دکتر مرتضی شجاری، دانشیار دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف در 280 صفحه و 1000 شمارگان به چاپ رسیده است.
این کتاب بنابه پیشنهاد معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی برای تدریس در درس عمومی «انسان در اسلام» در دوره کارشناسی دانشگاههای ایران بهعنوان جایگزینی برای درس «اندیشه اسلامی 2» و نبودن یک اثر مناسب دانشگاهی درباره این موضوع عنوان شده است.
به گفته مولف  تلاش برای انتشار چنین کتابی آشنایی دقیق علاقهمندان فلسفه اسلامی و دانشجویان با دیدگاه ملاصدرا درباره انسان است، از اینرو کتاب با زبانی ساده و همراه با مثالهای گوناگون به بیان این مسائل پرداخته است. این کتاب فقط به بیان اقوال ملاصدرا بسنده کرده و از قضاوت درباره درستی و غلطی و نظر دیگران درباره آنها اجتناب کرده است و مهمترین ویژگی این کتاب ، داشتن تقریری جدید از دیدگاه ملاصدرا در مورد انسان- پرمناقشه ترین مسئله آدمی در طول تاریخ است.
در این کتاب در کنار نظرات ملاصدرا اقوال مشهور متکلمان، صوفیان و فیلسوفان مشایی نیز در مباحث مختلف انسانشناسی مطرح و قول ملاصدرا همراه با نقدی که بر اقوال دیگر دارد، آورده شده است.
این کتاب در5 بخش شامل انسان شناسی و حکمت متعالیه، چیستی انسان، مهم ترین صفات وجودی انسان، کمال انسان و انسان کامل و 14 فصل برای تدریس در 14 جلسه درسی تدوین یافته است.

 

   


نظر شما :