تازه های نشر:۱-فرصت ها و چالش های رهبری دانشگاهی ۲- اصول مدیریت گروه های علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش ( ترجمه دکتر فاروق امین مظفری و خورشید پاداش اصل)

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۶ کد : ۴۸۱ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۶۸۴

 

معرفی دو کتاب:

1-  فرصت ها و چالش های رهبری دانشگاهی
ترجمه: دکتر فاروق امین مظفری و خورشید پاداش اصل


2- اصول مدیریت گروه های علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
ترجمه: دکتر فاروق امین مظفری و خورشید پاداش اصل

 

 دو کتاب فرصت ها و چالش های رهبری دانشگاهی» و « اصول مدیریت گروه های علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  ترجمه دکتر فاروق امین مظفری،  عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز و خورشید پاداش اصل، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز میباشد که هر دو توسط انتشارات اندیشه خلاق به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب ها

کتاب فرصت ها و چالش های رهبری دانشگاهی توسط لی جی بلمن- جُوان وی. گالوس تالیف شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: مسایل اساسی که می توانند مدیران دانشگاه ها در سطوح مختلف را فلج و زمینگیر کنند، در تمامی زوایای زندگی آنان یافت می شود و مدیران اجرایی و مدیران گروه های آموزشی مختلف، با این مسایل دست و پنجه نرم می کنند. در واقع، هیچ فرد یا گروهی نمی تواند همه امور یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را تحت کنترل کامل خود داشته باشد.
افرادی که خارج از حوزه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فعالیت می کنند، بویژه مدیران شرکت ها، اغلب از اینکه مدیریت دانشگاه ها شبیه به نحوه اداره شرکت های تجاری نیست، اظهار شگفتی می کنند. آنان هنگام بررسی نحوه اداره دانشگاه ها به سطوح عالی سرعت، کارایی و نیز وحدت در تلاش که مشخصه اصلی حوزه کاری خود آنان است توجه می کنند و این سوال برایشان پیش می آید که چرا نهادهای آموزش عالی همچنان بر اساس شیوه های ناشناخته ای همچون مدیریت اعضای هیات علمی و فرایندهای تصمیم گیری دردساز و مشکل آفرین استاد  محور اداره می شوند. این کتاب در دو بخش فرصت ها و چالش های رهبری دانشگاهی و چارچوب بندی مجدد چالش های رهبری تدوین شده است.
این کتاب با قیمت 120000 ریال در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب اصول مدیریت گروه های علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز تالیف کارولین آلارد بوده است.
رهنمودهای موجود در این کتاب به شما کمک می کند تا مهارت های ضروری برای مدیریت موفق گروه را فرا بگیریداین کتابچه، انباشته از رهنمودهایی است که می توان بلافاصله آنها را به کار بردهر مقاله به صورت چکیده نوشته شده است تا زمان باارزش خودتان را صرف جستجوی تکنیک یا راه حل نکنید. همچنین  اطلاعاتی درباره چگونگی کار مؤثر با معاون، مدیریت بهتر زمان، اداره موفق جلسات گروه، یا بهترین شیوه برای ایجاد تغییر را برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین کتاب مورد بحث به گونه ای ساختاربندی شده است که رهنمودهایی را برای چهار حوزه بحرانی فراهم می کند؛ مدیر به عنوان رهبر، شروع به کار، کنترل اختلاف و کمک به پیشرفت دانشکده و دانشجویانبرای فراهم کردن اطلاعات فراگیر و دقیق،  همچنینمقالات بسیارین جمع آوری شده است. این مقالات شامل تمرینات مؤثر است؛ همحنین نشان دهنده بهترین و خلاقانه ترین طرز تفکر درباره موضوعات و موقعیت هایی است که معمولأ با آن ها مواجه خواهید شد.
این کتاب با قیمت 80000 ریال روانه بازار شده است.
 


( ۱ )

نظر شما :