رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد؛

وزارت دفاع پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۸ کد : ۲۱۸۲۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۵۱

 
در نشستی به میزبانی دانشگاه تبریز راه های توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه تبریز و  سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، دکتر ندیری، مدیر امور فناوری این دانشگاه، دکتر محمد فلاح، معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و هیات همراه وی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و هیات همراه وی در دانشگاه تبریز گفت: پاسخ و عملیات ترکیبی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح علیه اسرائیل موجب غرور و افتخار ملت ایران و دیگر ملت های مظلوم و ستمدیده شد و در این زمینه خوشحال هستیم که نیروهای مسلح کشورمان ضربه سخت و محکمی بر استکبار جهانی و به ویژه رژیم غاصب و کودک کش رژیم صهیونیستی وارد کردند.
دکتر نصراله‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در گذشته و این روزها همکاری خوبی با وزارت دفاع در حوزه های مختلف داشته است، تصریح کرد: این همکاری‌های نزدیک باید همچنان برای رفع نیازمندیهای کشورمان با توجه به ظرفیت های این دانشگاه ادامه داشته باشد.
رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: امروزه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های بزرگ و تاثیرگذار در شمالغرب کشورمان، منطقه و جهان است و باید از توانمندی ها و پتانسیل های این دانشگاه برای رشد، ارتقاء و بالندگی کشورمان در بخش‌های مختلف استفاده شود.
 وی افزود: دانشگاه تبریز زمینه‌های همکاری‌های مشترک زیادی می تواند با وزارت دفاع و  سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح داشته باشد که از جمله این همکاری‌ها می توان به بحث امنیت غذایی، هوش مصنوعی، موتورهای دیزلی، جغرافیا و ... اشاره کرد.
رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: ما برای حل مشکلات و نیازهای کشور باید بخشی‌نگری را کنار بگذاریم و با شبکه‌سازی و کار تیمی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌های کشور در توسعه و رشد کشورمان تلاش کنیم.
وی افزود: وزارت دفاع و نیروهای مسلح به خاطر اعتقاد، ایمان و اراده ای که دارند، همواره پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه بودند.
دکتر نصراله‌زاده اظهار داشت: دانشگاه تبریز با توجه به امکانات و ظرفیت های که در بخش های مختلف از جمله در مهندسی مکانیک، عمران، جغرافیا، کشاورزی، برق و کامپیوتر دارد، آماده توسعه هرگونه همکاری مشترک با سازمان ها، وزارت خانه ها و به خصوص با وزارت دفاع دارد.
در ادامه این نشست، دکتر محمد فلاح، معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از حضور و توسعه همکارهای مشترک با دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر و تاثیرگذار کشورمان است و باید از ظرفیت ها و توانمندهای فناوری و علمی دانشگاه تبریز برای رفع و خدمت نیازها و صنعت دفاعی کشور استفاده شود.
وی افزود: با بررسی‌هایی که از ظرفیت‌های این دانشگاه صورت گرفته و همکاری‌هایی که در گذشته داشته ایم و هم اندیشی و هم فکری که امروز خواهیم داشت، همکاری با دانشگاه تبریز توسعه می یابد.
به گفته وی این توسعه همکاری ها می تواند در حوزه های هوش مصنوعی، جغرافیا، توسعه موتورهای دیزلی، کشاورزی و ... باشد.


( ۵ )

نظر شما :