دیدار دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۶ کد : ۲۱۸۲۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۶۴

 

جمعی از دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های تبریز در مصلای تبریز با آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز به نقل از ایرنا در این دیدار استاندار آذربایجان شرقی، معاون استاندار، حجت الاسلام میرتاج‌الدینی و متفکرآزاد نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز حضور داشتند.

انقلاب اسلامی ایران مسلمانان را به هم نزدیک کرد

آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و توجهات امام راحل این بود که کشورهای مسلمان و مسلمانان را به هم نزدیک کرد.

وی افزود: یکی از ابتکارات دولت جمهوری اسلامی ایران نیز این است که از کشورهای مختلف مسلمان دانشجو می‌پزیرد و در دانشگاه‌ تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز شاهد تحصیل آن‌ها هستیم.

گفت‌وگو با دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز در حاشیه این دیدار

رحمانی، دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه تبریز از افغانستان: مردم عزیز ایران در کنار سختی‌هایی که متحمل می‌شوند، باز هم از کشورهای مختلف، دانشجو می‌پذیرند و خدمات تحصیلی عرضه می‌کنند که جای سپاس دارد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی نیاز به اتحاد دارند و بیش از همیشه در شرایط امروز نیاز اساسی ملت‌های مسلمان و کشورهای غرب و شرق اسلام اتحاد است.

رحمانی با اشاره با بیانات مقام معظم رهبری افزود: دانشجویان بین المللی از صحبت‌های ایشان به خصوص در حیطه وظایف دانشجویان و مسائل دانشگاه‌ها الگو می‌گیرند.

محمد سلطان اف، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه تبریز از جمهوری آذربایجان با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و آذربایجان گفت: ایران و جمهوری آذربایجان ۲ کشور برادر هستند و دین و مذهب و فرهنگ یکسانی دارند که امیدواریم در آینده این ارتباط قوی تر باشد و به پیشرفت هم کمک کنیم.

فیروزه رحیمی، دانشجوی افغانستانی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز از سخنان پر برکت آیت الله آل هاشم سپاسگزاری کرد.

 


( ۳ )

نظر شما :