آخرین جلسه شورای دانشگاه تبریز در سال جاری برگزار شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۷ کد : ۲۱۶۹۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۶۱


یازدهمین جلسه نشست شورای دانشگاه تبریز با حضور اعضای این شورا و مدیران بخش های مختلف در تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار شد.
این جلسه با محوریت قدردانی از تلاش و زحمات اعضای شورا و مدیران بخش های مختلف و  همچنین بررسی مسایل جاری دانشگاه برگزار شد.
دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورا و مدیران و در این میان اساتید، یاوران علمی و دانشجویان در ارتقاء و پیشرفت همه جانبه این دانشگاه در یک سال گذشته گفت: دانشگاه تبریز در یک سال اخیر در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به دستاوردها و افتخارات بزرگی رسیده است که همه آنها در سایه تلاش و فعالیت همه دانشگاهیان اعم از هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بوده است.  

ایجاد تحول و نوآوری در آموزش و پژوهش در دانشگاه
وی در ادامه از روسای دانشکده ها خواست با ارزیابی فعالیت دانشکده ها و با ایجاد تحول و نوآوری در آموزش و پژوهش با توجه به شاخص های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، گام های موثری را برای توسعه دانشگاه بردارند.

جذب دانشجوی پسادکتری از کشورهای منطقه
رئیس دانشگاه تبریز جذب دانشجویان خارجی و پسادکتری را برای ارتقای و توسعه دانشگاه در تراز بین المللی را تاثیرگذار و مهم بیان کرد و خاطر نشان کرد: توسعه ارتباط با صنعت و جامعه و دیگر سازمان ها و ایجاد مراکز پژوهشی و دانش بنیان از دیگر اقداماتی است که روسای دانشکده و مدیران واحدها باید به این مسایل در جهت ارتقای دانشگاه توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید در جذب دانشجویان پسادکتری از دیگر کشورها و به خصوص کشورهای منطقه هم تلاش کنیم، یادآور شد: در جذب دانشجویان پسا دکتری که در حال حاضر 10 درصد است آن را در سال آینده به 20 درصد برسانیم.
به گفته وی این دانشگاه در جذب دانشجویان خارجی هم برگزیده شده و از این رو برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر و تربیت بهتر و با کیفیت تر این دانشجویان، برگزاری دوره های زبان فارسی برای این دانشجویان هم ضروری است.  

حضور دانشجویان در شرکت های دانش بنیان
وی تاکید کرد: حضور دانشجویان در شرکت های دانش بنیان و دیگر مراکز رشد هم موجب مهارت افزایی دانشجویان خواهد شد.

اقدامات مهم دانشگاه طی سال‌جاری 
 وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: اجرای طرح اقدام برای ساخت مسکن برای اساتید وکارکنان، اجرای طرح مولد سازی برای اتمام برخی از طرح های عمرانی و در دست اقدام، افتتاح ساختمان جدید دانشکده میانه، ساماندهی وضعیت امور مالی دانشگاه و ... از جمله دیگر اقدامات مهم دانشگاه در سال جاری بوده است.
  دکتر غلامرضا حجتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی دانشگاه ها آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و متعهد است، تصریح کرد: آموزش را نباید فدای پژوهش و دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نمود.

آموزش رکن اساسی دانشگاه ها
وی افزود: آموزش رکن اساسی دانشگاه ها است و باید جدی گرفته شود و تحول و جذب دانشجو بر اساس نیاز منطقه و جامعه هم ضروری است.
لازم به ذکر است؛ در طول جلسه نیز برخی اعضای شوراو مدیران شرکت کننده  به ارایه دیدگاه و نظرات خود درباره مسایل جاری پرداختند.


( ۹ )

نظر شما :