با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار شد؛

جشن بزرگ نیمه شعبان

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۲۱۵۷۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۳۷۳

 

جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز و علاقه مندان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان اظهار کرد: نیمه شعبان، عید انتظار، عید نور، عید نهضت وآماده شدن برای جهاد بیشتر، مقاومت های سخت تر است، جشن و چراغانی آن، اعلان نشاط، آگاهی، روشنی  ضمیر، توجه منتظران ونمایش شادمانی ها وزوال تاریکی ها در جامعه جهانی اسلام است.

وی درباره گام هایی که در نیمه شعبان باید برداشته شود خاطر نشان کرد: گام اول توجه به خواسته مولود؛ که همان دعا برای فرجشان بوده ،گام دوم آمادگی فردی، تسلیم قلبی، تبعیت در رأی و یار شدن و گام سوم آمادگی اجتماعی است. ویژگی منتظران واقعی از منظر حضرت حجت که در دعای افتتاح آمده است می توان به رغبت اجتماعی نسبت به آنچه در حکومت حضرت رخ میدهد، شکایت اجتماعی نسبت به طولانی شدن عصر غیبت و استعانت اجتماعی از خدای متعال برای نزدیک شدن ظهر حضرت اشاره کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت در انتخابات، حق و تکلیف است، اظهار کرد: هر شهروند حق دارد که سرنوشت کشور خود را در قالب هر یک از انتخابات رقم زند و هیچکس نمی‌تواند شهروندان را از آن محروم کند. این حق تنها مربوط به افراد مذهبی نمی‌شود و ممکن است افراد غیرمذهبی باشند ولی ایرانی هستند و کشورشان را دوست دارند و باید در تعیین سرنوشت خود حضور داشته باشند.تکلیف نیز به معنای اطاعت از پروردگار متعال و فرمان ولی فقیه است.

جت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم در رابطه با تکلیف مقابله با دشمنان اظهار کرد: بدون تردید، دشمنان انقلاب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی از هر اقدام و توطئه‌ای فروگذار نکردند و یکی از اهداف راهبردی آن‌ها، اخلال در انتخابات است. شرایط کنونی اقتضا دارد تا همانند گذشته ملت ایران به مقابله برخیزند و با حضور در انتخابات، دشمن را مایوس کنند.


رئیس دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اینکه بحث انتخابات موضوعی است که این روزها اهمیت دارد و باید همه به آن واقف باشیم، اظهار کرد: ما سرنوشت خودمان را باید به دست خودمان تعیین کنیم که اگر این کار را انجام ندهیم دیگران سرنوشت ما را تعیین خواهند کرد. ما کشور مقتدر و توانایی هستیم و در عرض چهار و نیم دهه پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

دکتر صفر نصراله زاده  با اشاره به پیشرفت های کشور از بعد دانشگاهی  خاطر نشان کرد: دانشگاه های ما در پژوهش، فناوری، شتاب علمی، مهارت اموزی، انتشار مقالات، دیپلماسی علمی پیشرفت بسیار خوبی داشته است واین پیشرفت ها و بسیاری از پیشرفت های دیگر حاصل انقلاب شکوهمند اسلامی و به برکت خون شهدا و رهنمود های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: این قدرت و عزت را باید پاس بداریم و پاسداشت این عزت با حضور در صحنه است، بدون حضور ما دچار تهدید و از بین رفتن عزت خواهیم شد. ما روز 11 ام اسفند ماه پر قدرت برای عزت ایران و مقابله با دشمنان در پای صندوق های رای حضور خواهیم داشت.

رونمایی از نشان جدید هیات شهدای گمنام دانشگاه و تکریم و معارفه مسئول جدید این هیات و تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ی سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور از دیگر برنامه های این آئین باشکوه بود.

این مراسم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، هیات شهدای گمنام دانشگاه، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج شهدای کارکنان و جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

همچنین آئین دیگری با عنوان "جشن ولادت امام زمان" با حضور حجت الاسلام نظری در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد که مولودی خوانی،  مناجات خوانی، احیا شب نیمه شعبان، نورافشانی و برپایی غرفه های فرهنگی از جمله برنامه های این جشن بود که به همت کانون منتظران دانشگاه تبریز برنامه ریزی شده بود.
"جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)" نیز  برنامه دیگری به مناسبت عید فرخنده نیمه شعبان و ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) و به همت بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز با حضور حجت الاسلام امامی با قرائت حدیث کسا و مولودی خوانی در مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.


( ۳ )

نظر شما :