رئیس دانشگاه تبریز:

برای تحقق بخشیدن به اهداف دانشگاه به کمک شما دانشجویان نیاز داریم

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۲۱۵۴۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۹۴

آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت با حضور رئیس و مدیران امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

دانشگاه تبریز دانشگاه افتخارآفرین در سطح ملی و بین المللی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: دانشگاه تبریز در طول سالیان طولانی در سطح ملی و بین المللی برای آذربایجان و کشور افتخار آفرینی کرده است و در سال گذشته نیز در سطح ملی و بین المللی خوبی قرار گرفته بودیم و این موفقیت ها را مدیون دانشجویان، اساتید و یاوران علمی هستیم.

وی با اشاره به موفقیت های بین المللی سال گذشته دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز در رتبه بندی شانگهای  200 رتبه و در رتبه بندی تایمز 100 رتبه  صعود داشته است و در رتبه 500 الی 600 جهانی قرار گرفت. در رابطه با دیگر جایگاه ها نیز به طور مثال در میانگین مقالات منتشر شده در کشور مقام دوم بعد از دانشگاه تربیت مدرس، در زیست بوم فناوری مقام دوم کشوری، در حمایت از پژوهش فناوری مقام اول، در ارتباط با صنعت نیز مقام پنجم کشوری را کسب کرده ایم.

انجمن‌های علمی نیز از مهم ترین بخش‌های دانشگاه

وی ادامه داد: دانشگاه در جامعه در خط مقدم قرار دارد و برای تحقق بخشیدن به اهداف دانشگاه به کمک شما دانشجویان نیاز داریم و انجمن‌های علمی نیز یکی از مهم ترین بخش های دانشگاه است و به دلیل انجام کار های تیمی بسیار مورد پسند و حمایت ما است. ما برخلاف تبلیغات دشمن دانشجویان بسیار باهوش و نخبه ای داریم این در حالی که یک زمانی ما در کشور از لحاظ علمی جایگاهی نداشتیم.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به راه های رسیدن به کمال گفت: شما اگر در کنار علم و دانش دارای اخلاق نیکو باشید حکیم تربیت خواهید کرد، حکیمی که به عالی ترین درجه رسیده اما مهم ترین هدف ش خدمت به جامعه است و تمام این ها وسیله ای برای رسیدن به کمال است. دانشگاه اگر صرفا در بحث تولید، صنعت، فناوری و... فعال باشد به کمال نمی رسد بلکه آن چیزی که یک دانشگاه را به کمال می‌رساند هویت است؛ هویت دانشگاه نیز دانش و فناوری است و در نهایت هویت، برای تعالی روح و روان است.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، ما قدرت را مانند دیگر کشورها برای سلطه گری نمی خواهیم بلکه برای دستگیری از نیازمندان می خواهیم و باید برای دستیابی به این قدرت تلاش کنیم و در کنار آن فروتن باشیم. هر چند که در جامعه مشکلاتی داریم اما برای رفع آن، شما جوانان هم باید تلاش کنید تا در راه تمدن‌سازی نیز قدم بردارید.

اهمیت بالای کار تیمی

دکتر نصراله زاده در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت کار تیمی گفت: شما باید کار جمعی و تیمی داشته باشید در این روش کاری که صورت می گیرد بارور می‌

شود. کار تیمی تمرین کار گروهی، از خود گذشتگی، تمرین مدیریت و رهبری، خطر پذیری توجه به منافع، گسترش گفتمان علم گرایی و شاگرد پروری، فناور پروری و... است و جوان ما اگر از این انجمن های علمی که نمونه کار تیمی است قدم های خود را بردارد به تمام این موفقیت ها دست خواهد یافت.

انتخاب دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه برتر

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز با تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار کرد: در جشنواره بین المللی حرکت، 2  هزار و 649 اثر از 100 دانشگاه کشور حضور داشتند که دانشگاه تبریز در مرحله بین المللی 64 اثر را به جشنواره ارسال کرده بود. رقابت در 17 حوزه رقابتی و  در 6 گروه علمی ( علم انسانی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، هنر و معماری، دامپزشکی و علوم زیستی و بهداشتی) انجام گرفت و دانشگاه تبریز در نشریه انجمن پویا انجمن برتر کتاب مسابقه علمی کارافرینی و انجمن اموزش محور و فعالیت های خلاقانه حائز شرایط شد. در این جشنواره سه دانشگاه جز برترین‌ها بودند که دانشگاه تبریز یکی از این برترین ها بود.

حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به شاخص های انتخابی دانشگاه برتر اظهار کرد: از جمله این شاخص ها، ارسال گزارش دانشگاه برتر و کیفیت گزارش ارسالی، کیفیت و طراحی غرفه، نسبت تعداد آثار ارسالی به ظرفیت دانشگاه، نسبت تعداد آثار برگزیده به آثار ارسالی، نسبت تعداد آثار شایسته تقدیر به آثار ارسالی بوده است.

رتبه های برتر دانشگاه تبریز در جشنواره حرکت

براساس این گزارش، در این جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی زیست شناسی سلولی و مولکولی در بخش نشریه، فوتونیک در بخش انجمن علمی برتر، علوم دامی در بخش کتاب و در بخش انجمن برتر به‌عنوان انجمن‌های برگزیده انتخاب شدند.

همچنین انجمن‌های علمی دانشجویی مکانیک در بخش انجمن آموزش محور، انرژی در بخش نشریه برتر، انرژی و صنایع در بخش انجمن پویای حوزه کتاب، دامپزشکی در بخش کارآفرینی، طب سنتی در بخش کارآفرینی، فوتونیک در بخش مسابقه، زمین شناسی در بخش فعالیت خلاقانه، ‌عنوان انجمن‌های علمی شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند و انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی سلولی و مولکولی نیز موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نشریه شد.

 


( ۲ )

نظر شما :