رئیس دانشگاه تبریز:

ایران اسلامی به برکت خون شهدا روی پای خود ایستاده است

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۳ کد : ۲۱۴۵۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۳۷

 

جشن بزرگ انقلاب با حضور استاندار آذربایجان شرقی و خیل کثیری از خانواده‌ی بزرگ دانشگاه تبریز در ژیمنازیوم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: امروز روز بزرگی است و هرگز از یادها نمی‌رود که در روز ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷، رادیو اعلام کرد هیچ کس حق ندارد از ساعت ۱۶:۳۰ به بعد در خیابان‌ها حاضر نشود که درایت امام خمینی(ره) باعث شد این توطئه بشکند و مردم به دستور امام خمینی(ره) ایستادگی کردند و این ایستادگی و مقاومت انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه۲۲ بهمن ساختار و تاروپود رژیم شاهنشاهی را شکست ، افزود: ما امروز میراث‌دار شهدایی هستیم که جان خود را در راه استقلال، آزادی و امنیت کشور در طبق اخلاص گذاشتند و کشوری که یک زمان حتی کوچک‌ترین مسائلش را نیز کشورهای بیگانه تصمیم می‌گرفتند، امروز روی پای خود ایستاده است.

دکتر نصراله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امروز برخود می‌بالیم که با رهبری داهیانه‌ی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، ایران عزیز به جایی رسیده است که هیچ کاری در منطقه و جهان بدون نقش ایران اسلامی انجام نمی‌شود.

وی، حضور مردم در صحنه را یکی از الزامات حفظ اقتدار کشور عنوان کرد و افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از این مصادیق است که همه‌ی ما باید در این راهپیمایی باشکوه شرکت کنیم و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.

رئیس دانشگاه تبریز، شرکت در انتخابات را یکی دیگر از مصادیق حضور در صحنه دانست و گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم.

وی خطاب به خانواده‌های دانشگاهیان دانشگاه تبریز در این مراسم گفت: همه‌ی سعی و تلاش ما این است که شرایطی را فراهم کنیم که همکاران ما در دانشگاه تبریز با خیال آسوده مسئولیت خود را انجام دهند و هر موفقیتی که دانشگاه تبریز در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده، به پاس زحمات همکاران عزیز ما است.

حضور در میدان و زمان‌شناسی از ویژگی‌های بارز دانشگاهیان است

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز ضمن تبریک فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: آنچه که از دانشگاه تبریز انتظار داریم مطالبه‌گری و روحیه‌ی آرمانگرایی است. چراکه دانشگاهی که برای رسیدن به اهداف والا تلاش نکند، یک دانشگاه متعالی نخواهد بود.

دکتر مالک رحمتی ادامه داد: دانشگاه تبریز به برکت دانشجوهای کاردان، بصیر و نخبه و اعضای هیأت علمی مجرب همواره در  آرمانخواهی حرفی برای گفتن داشته و  زمینه‌ی لازم را برای تحقق جامعه‌‌ی توسعه یافته فراهم می‌کند.

وی، حضور در میدان و زمان‌شناسی را از ویژگی‌های بارز دانشگاهیان عنوان کرد و خطاب به دانشگاهیان دانشگاه تبریز گفت: امروز جامعه به وظیفه‌ی تاریخی دانشگاهیان نیاز دارد و شما عزیزان باید موقعیت را تحلیل و وضعیت را به آحاد مردم تبیین کنید. 

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بزرگترین کاری امام خمینی(ره) به یادگار  گذاشته است، نقش و اراده‌ی مردم بر هدایت جامعه است. بطوریکه هیچ دولتی را سراغ نداریم که در ۴۵ سال ۴۰ انتخابات را برگزار کند و ما اکنون در آستانه‌ی امتحان بزرگی هستیم و چهلمین انتخابات ما نیز برگ‌ زرین دیگری در تاریخ این کشور خواهد بود.

براساس این گزارش، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش صحنه‌ای طنز و برپایی ایستگاه نقاشی و قرعه‌کشی برای کودکان از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود.


( ۴ )

نظر شما :