معاون وزیر علوم در بازدید از پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز:

توسعه پردیس‌های دانشگاهی یکی از موضوعات مهم سازمان است

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۴ کد : ۲۱۳۱۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۶۵

 

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به همراه معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با حضور در منطقه‌ی آزاد ارس ضمن بازدید از پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز با مدیرعامل منطقه‌ی آزاد ارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر عبدالرسول پور عباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بازدید از امکانات آموزشی، رفاهی و پروژه‌‎های توسعه‌ای پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز از جمله، بسترسازی ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و متأهلی، با توانمندی‌های این پردیس در سازمان منطقه‌ی آزاد تجاری - صنعتی ارس از نزدیک آشنا شده و ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، توسعه‌ی پردیس‌های دانشگاهی را یکی از موضوعات مهم سازمان برشمرد.

ضرورت پاسخگوبودن دانشگاه‌های منطقه برای حل مشکلات جامعه

همچنین دکتر پورعباس در این بازدید، با حضور در سازمان مرکزی منطقه‌ی آزاد ارس با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان دیدار کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با استقبال از برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای دانشگاه‌های مستقر در منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی ارس، این ظرفیت علمی را جهت توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی، از گام‌های اساسی حرکت به سمت آموزش مهارت محور برشمرد.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد ارس در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت‌های آموزشی منطقه، خواهان تقویت پردیس‌ها و ارتقاء کیفیت آموزش در آن‌ها شد‌.

دکتر مجید کیانی با اشاره به پتانسیل‌های بالای ارس در حوزه‌ی صنعت و کشاورزی و تولید محصولات صادرات‌محور در این منطقه خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیازمند نیروهای متخصص و مهارت‌محور است و دانشگاه‌های مستقر در منطقه باید پاسخگوی این نیاز باشند.‌

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و تغییر رویکرد به‌ سمت مهارت‌آموزی گفت: دانشگاه‌های مستقر در منطقه باید به‌سمت جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه حرکت کنند‌.

 


( ۷ )

نظر شما :