بازدید گروه اعزامی دانشگاه بغداد از دانشگاه تبریز

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۱۳۰۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۸۳

 

گروهی از اساتید به سرپرستی رئیس دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه بغداد، پروفسور امیره محمد صالح الربیعی در سفری یک روزه به دانشگاه تبریز، ضمن برگزاری جلسه با اعضای هیات رئیسه و اساتید دانشکده‌ی کشاورزی این دانشگاه، از قسمت‌های مختلف سایت کشاورزی خلعت‌پوشان و نیز مجموعه تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، طی جلسه‌ای که با حضور اساتید دانشکده‌ی کشاورزی و گروه اعزامی دانشگاه بغداد در دانشکده‌ی کشاورزی برگزار شد، مطالبی در راستای همکاری طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 از جمله موارد مطرح شده در این جلسه، درخواست و امکان سنجی برای تبادل دانشجوی مقطع کارشناسی  و عقد یک بسته ‌ی حمایتی مالی در جهت بسترسازی رفاهی ، اسکان و تغذیه آن‌ ها برای هر دو دانشگاه شامل کارآموزی کوتا ه مدت و فرصت مطالعاتی کوتاه مدت بود.
برگزاری کارگاههای آموزشی، سمینارهای مجازی و حضوری با مشارکت هر دو دانشگاه و با حفظ منافع مشترک و ایجاد بستر برای انتخاب استاد راهنما، مشاور، داور پایان نامه، داوری مقالات مجلات بین‌ المللی، هیأت تحریریه بین دو دانشگاه با محوریت اساتید علاقه‌مند از هر دوطرف، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
از جمله موضوعات مهم دیگر این جلسه برگزاری دوره های آموزشی مشترک با ارائه مدرک دوگانه و مشترک، ترغیب اساتید به چاپ مقاله در مجلات نمایه شده ‌ی بین المللی در مجلات هر دو کشور، استفاده از اساتید مشترک در مقالات و فراهم آوردن نگارش مقاله به صورت مشترک و برگزاری جلسه ‌ی همفکری در رابطه با چالش ها و مشکلات پیش روی هر دو کشور و تعریف پروژه‌ های مشترک برای رفع این مشکلات و چالش ها اشاره کرد.
گروه اعزامی دانشگاه بغداد در ادامه‌ی سفر یک روزه‌ی خود به دانشگاه تبریز با حضور در سایت خلعت‌پوشان این دانشگاه، ضمن حضور در جلسه‌ای مشترک با مسئول دفتر قطب اصلاح نباتات مولکولی دانشگاه، در خصوص متدهای اصلاح نباتات سریع برای گیاهان مقاوم به شوری، آفات و بیماری ها در ذرت، گندم ( Speed breeding ) به تبادل نظر پرداختند.
بازدید از آزمایشگاه‌های مرکز تحصیلات تکمیلی، علوم و مهندسی آب ، مهندسی بیوسیستم ، گیاهپزشکی ، اصلاح نباتات مولکولی ، ماشین آلات و بیوسیستم و سایر آزمایشگاه ‌های مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده ‌ی کشاورزی از دیگر برنامه‌های گروه اعزامی دانشگاه بغداد بود.
براساس این گزارش، اساتید دانشکده کشاورزی  دانشگاه بغداد در پایان برنامه‌ی یک روزه خود، با حضور در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز، ضمن بازدید از این مرکز، در جریان آخرین تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پردیس علم و فناوری قرار گرفتند.
شایان ذکراست  این بازدید در راستای  تعقیب عملیاتی سازی تفاهم نامه های امضا شده با دانشگاه‌های بزرگ کشور عراق در اولین کمیسیون مشترک علمی دو کشور که در مهرماه ۱۴۰۲ در شهرمشهد برگزار شد، انجام گرفت و برنامه های دیگری نیز دراین راستا درحال پیگیری است.

 


( ۹ )

نظر شما :