رئیس دانشگاه تبریز:

ترکیب تجربه صنایع دفاعی و علم دانشگاه‌ها نتایج خوبی را رقم می‌زند

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۲۱۲۰۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۶۷

 

نشست تخصصی رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی در ابتدای این نشست اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری آذربایجان شرقی، هیچ چیزی به لحاظ علم و‌  فناوری کم‌ نداریم و می‌توانیم با ترکیب این علم و دانش با تجربه‌ی صنایع دفاعی، نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در وهله‌‌ی اول، شکل‌گیری این ارتباط مهم‌ است و قطعا می‌توان با تعریف سازوکارهای مناسب، ارتباط خوبی برقرار کرد.

رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر یکی از مجموعه‌های پیشگام در‌ صنعت دفاعی کشور به شمار می‌رود و پیشرفت و موفقیت‌های این مجموعه کاملا مشهود و گویای این امر است.

توان‌ بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ی دفاعی است

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر نیز گفت: بخش عمده‌ای از موضوعات صنایع دفاعی اتصال و ارتباط ویژه‌ای با مراکز دانشگاهی دارد که اگر این ارتباط علمی وجود نداشت، اکنون شاهد قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی نبودیم.

مسئول سازمان صدر ادامه داد: از زمان برقراری این ارتباط تاکنون، توان و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته است و این‌ توان‌ بازدارندگی کشورمان مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ی دفاعی و نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه عمده‌ی فعالیت‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر مربوط به حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات، الکترونیک امنیت شبکه ‌و… است، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای ما استفاده از ظرفیت مراکز علمی در سطح کشور است و در همین راستا، در سال‌های اخیر ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از تهران را فعال کرده‌ایم و خوشبختانه اتفاقات خوبی نیز رقم خورده است.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد که ماحصل این نشست‌ها موجب افزایش توانمندی‌ها و تسریع در روند رو به جلوی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران گردد.

در ادامه‌ی این نشست، تفاهم‌نامه‌های همکاری ما بین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر ‌و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی امضاء شد.

این تفاهم‌نامه‌ها در راستای اجرای تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه‌‌ی علمی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی به‌ویژه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و براساس استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور و ایجاد فضای مناسب برای جذب نخبگان علمی و با محوریت حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری، ما بین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر ‌و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به امضاء رسید.

هدایت تخصصی سرمایه‌‌ی انسانی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقاء بهره‌وری حداکثری سرمایه‌ی انسانی متخصص در راستای حل مسائل و نیازهای جامعه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل و حمایت از هسته‌های رشد به‌منظور انجام پروژه‌های رشدی ‌و ایجاد بستر جهت ورود ظرفیت‌های دانشگاهی در عرصه‌ی تحقیقات صنعتی فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت‌ از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها در راستای توسعه‌ی زیرساخت نوآوری ‌‌و ایجاد شبکه‌ی ارتباطی با نهادهای علمی تاثیرگذار منظقه‌ای و ایجاد بستر مناسب برای همکاری مشترک دانشگاه‌های استان و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر در راستای اجرای طرح جهاد علمی از جمله موضوعات و مفاد این تفاهم‌نامه می‌باشد.

همچنین در این نشست، قرارداد همکاری ما بین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر و دانشگاه‌های استان در راستای حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک بین اساتید دانشگاه‌های استان و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر نیز به امضا رسید

در ادامه این جلسه، نشستی بین مدیران بخش‌های مختلف سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر و معاونان دانشکده‌های فعال در حوزه ICT  داشتند که در این نشست ابعاد مختلف زمینه های همکاری بررسی شد.


( ۲ )

نظر شما :