دیدار و گفتگوی رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران با رئیس دانشگاه تبریز

۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۱۲۰۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۲۹

 

رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران و هیات همراه وی با حضور در دانشگاه تبریز و در دیدار با رئیس این دانشگاه توسعه تعاملات و همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار با اشاره به برخی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های برتر و تاثیرگذار کشور است و پتانسیل های خوبی در حوزه های مختلف دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه تعاملات و همکاری های مشترک دو کشور ایران و عراق بهره مند شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز آماده همکاری‌های علمی، فرهنگی و فناوری با دانشگاه‌های عراق به ویژه دانشگاه‌های برتر این کشور است، تصریح کرد: در دانشگاه تبریز حدود ۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند که 90 درصد از این تعداد، دانشجویان عراقی هستند.
 رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه این دانشگاه آمادگی لازم برای جذب بیشتر دانشجویان نخبه خارجی به ویژه از کشور عراق را دارد، اظهار امیدواری کرد که این دانشجویان در آینده برای کشورشان منشاء اثر توسعه و پیشرفت باشند.

نقش مهم و تاثیرگذار دانشگاه تبریز در رویداد علمی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق
دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج، رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران نیز  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های مهم و تاثیرگذار کشور ایران است و ما نیز آماده توسعه همکاری مشترک با این دانشگاه هستیم.
وی افزود: در رویداد علمی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق در مشهد 200 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های ایران به امضاء رسید که در امضای این تفاهم نامه‌ها دانشگاه تبریز نقش  مهم و تاثیرگذاری داشت.
عبدالزهرا در ادامه خاطر نشان کرد: در دانشگاه های کشور ایران 70 الی 80 هزار دانشجوی عراقی مشغول به تحصیل هستند که این استقبال به خاطر زیرساخت‌ها، قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه ایران را نشان می دهد.
رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران اظهار داشت: توسعه همکاری مشترک نباید در حد جذب دانشجو باشد، بلکه با امضای تفاهم نامه همکاری های جدید و در همین راستا با ایجاد مراکز تولید علم و فناوری مشترک می توان نیاز های جامعه و صنعت دو کشور را برطرف نمود و موجب توسعه و پیشرفت منطقه شد.
 یونس فاتح، فرماندار شهرستان تبریز هم در این دیدار گفت: قالب توسعه تعاملات و همکاری های دوجانبه ما می تواند در قالب دیپلماسی مردمی باشد و در همین راستا با برگزاری برنامه ها و آیین های مختلف فرهنگی و اجتماعی سعی در توسعه و گسترش تعاملات و همکاری های بیشتر دو کشور ایران و عراق هستیم. در این دیدار همچنین برخی انتطارات دانشگاه تبریز جهت کیفی سازی تحصیل دانشجویان عراقی به همراه برخی مشکلات مطرح و  راهکارهایی پیشنهاد شد.


نظر شما :