آئین بزرگداشت مقام زن در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۷ کد : ۲۱۱۳۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۹۴

 

جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر با حضور کارکنان زن دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سلطانی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه آرامش و سکینه از طریق زنان در خانواده و جامعه فراهم می‌شود، اظهار کرد: خداوند سکینه را در وجود زنان قرار داده است، بنابراین زنان اگر بخواهند به کمال برسند، باید حتما به این موضوع دقت کنند. لذا اگر یک زن بتواند باعث آرامش شود، قطعا به خداوند تقرب پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قلب حضرت زهرا (س) مرکز عشق خداوند بود و در نگاه ایشان به زندگی می‌بینیم که حضرت فاطمه(س) عاشق خانواده و امت بود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خلقت کل آدم بر پایه‌ی محبت است، افزود: خداوند عاشق مخلوقات است و در سایه‌ی آن محبت، مخلوقات نیز عاشق خداوند هستند و اگر انسان با عشق و محبت زندگی کند، باز هم به سمت کمال مطلق که خداوند است، سوق پیدا می‌کند.

دکتر سلطانی با اشاره به اینکه، محبت یک رابطه‌ی وجودی بین مُحِب و محبوب، جذب و انجذاب است، خاطرنشان کرد: اگر انسان به حضرت زهرا (س) علاقه داشته باشد و آن حضرت نیز توجه محبت آمیز داشته باشند، نور وجودی آن حضرت که از سوی خداوند است، به انسان نیز خواهد آمد و از نظر فلسفی و عرفانی نیز انسان در رابطه با سیر حُبی به سوی خداوند با محبوبان خدا، حتما به کمالات خود نزدیک خواهد شد.

در ادامه‌ی این برنامه دکتر محجل مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان پیام تبریک دکتر نصراله‌زاده را به مناسبت روز مادر و روز زن قرائت کرد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه حفظ قران کریم ویژه همکاران خانم دانشگاهی، مولودی خوانی و برگزاری مسابقه با طرح سوال از زندگی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

این برنامه به همت واحد خواهران بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز و همکاری مدیریت امور فرهنگی و امور اجتماعی و دفتر امور بانوان دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۳ )

نظر شما :