رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در نشست« پایداری در جامعه ولایی» در دانشگاه تبریز:

استقامت و پایداری ما باید طبق دستورات الهی و اولیاء الهی باشد

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۶ کد : ۲۱۱۲۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۳۵

 
دومین برنامه از سری برنامه‌های بصیرت افزایی و جهاد تبیین در دهه بصیرت با برپایی نشستی با عنوان « پایداری در جامعه ولایی» در دانشگاه تبریز برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این برنامه همزمان با برگزاری مراسم هفتگی پرفیض زیارت عاشورا در حسینیه مسجد بزرگ دانشگاه تبریز از سوی بسیج کارکنان شهدای این دانشگاه برگزار شد. 
اولین برنامه بصیرت افزایی و جهاد تبیین در دهه بصیرت نیز با برپایی نشستی با عنوان نهضت بیدارگری و بصیرت افزایی در سیره حضرت فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین علیانسب، رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شده بود. 
حجت الاسلام والمسلمین انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی سخنران دومین برنامه از سری برنامه‌های بصیرت افزایی و جهاد تبیین در دهه بصیرت بود. 
وی در ابتدای این مراسم  با اشاره به سالروز گرامیداشت حماسه نهم دی، روز بصیرت و‌ میثاق امت و ولایت در کشورمان گفت: دشمن در فتنه سال 88  به بهانه تقلب در انتخابات قصد براندازی نظام را داشت که با هوشیاری، بصیرت و حضور گسترده و به موقع مردم توطئه دشمنان خنثی شد.  
حجت الاسلام والمسلمین انوری، در ادامه با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی برگ زرین و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حماسه ماندگار 9 دی با حضورگسترده و با شکوه مردم در پای نظام، آرمان ها و اعتقاداتشان بوجود آمد و از این رو مردم با بصیرت، آگاهی و میثاق دوباره با ولایت نشان دادند که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام متکی بر حضور مردم در صحنه است.  
وی در ادامه با اشاره به برخی آیات و روایات در خصوص نحوه استقامت  و پایداری در جامعه ولایی گفت: پایداری و استقامت در راه دین و اعتقادات، آن گونه که خداوند متعال بیان کرده مسیولیت خطیری است که برخی مواقع عده ای به دلیل نداشتن اگاهژ لازم و بصیرت دچار انحراف می شوند. 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی افزود: استقامت و پایداری ما باید طبق دستورات الهی و اولیاء الهی باشد و اگر اینگونه نباشد دچار انحراف و مشکل خواهیم شد. 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در صورت پایداری و استقامت مردم در کنار ولی الهی است که می توان جامعه ایمانی و اسلامی را تشکیل داد و تحقق این امر هم با داشتن بصیرت و آگاهی به معنای واقعی کلمه است. 
وی تاکید کرد: مردم در صورت قرار گرفتن در کنار ولی الهی است که سعادتمند و عاقبت بخیر خواهند شد. 
برنامه‌های بصیرت افزایی و جهاد تبیین در دهه بصیرت به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.


نظر شما :