رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه در دانشگاه تبریز

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۱۰۸۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۵۱

 

همزمان با دانشگاه های سراسر کشور از مجموعه ۴۰ جلدی "ره نامه" با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و مسئولان در دانشگاه تبریز رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، "ره نامه" تازه ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّ ظلّه العالی) است.

دکتر صفر نصر اله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی در سوریه گفت: سردار شهید سید رضی موسوی از هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که به یقین خون این شهدا به هدر نخواهد رفت و رژیم صهیونیستی قطعا تاوان این جنایت ها را خواهد داد.

نقش و جایگاه جوانان در دوره های مختلف

وی در ادامه به نقش و جایگاه جوانان در دوران رژیم پهلوی و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در زمان رژیم پهلوی به جوانان اعتماد و توجهی نمی شد و توانمندیها و ظرفیت های آنان نادیده گرفته می‌شد.

 رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: دغدغه اصلی رژیم پهلوی حاکم ساختن فرهنگ غرب در کشور بود و برای رسیدن به این هدف نیز جوانان تشویق به فساد و دامن زدن به این گونه مسایل می‌شدند تا اینکه نسبت به فرهنگ و سرنوشت کشور بی تفاوت باشند.

آگاهی و هویت یابی نسل جوان بعد از انقلاب

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آگاهی و هویت یابی نسل جوان بعد از پیروزی انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره)، نهضت تاریخی انقلاب که نشات گرفته از اسلام و آرمان های امام (ره) بود، موجب آگاهی، هویت یابی و بیداری نسل جوان شد.

 دکتر نصر اله زاده، با بیان اینکه جوانان بعد از انقلاب، سعادت، رهایی، عدالت و پیشرفت خود را در آرمان های حضرت امام(ره) یافتند، تصریح کرد: جوانان به برکت انقلاب فریاد اسلام خواهی و عدالت‌طلبی سر دادند و ندای امام خمینی(ره) از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت بر می خواست.

رئیس دانشگاه تبریز، دانایی محوری، معنویت گرایی، خودسازی، انقلابی گری، کارآمدی و داشتن بصیرت را از جمله مضامین اصلی الگوی جوان انقلابی بیان کرد و یادآور شد: جوانان موتور پیشران توسعه حرکت کشور هستند که در همین راستا رهبر معظم انقلاب با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب بر این مسئله تاکید دارند و مشخصه های جوان انقلابی را برای آمادگی به عنوان پیش رو و آینده ساز این کشور بیان نمودند.

وی گفت: نسل جوان امید و آینده سازان کشورمان هستند و از این رو بایستی نسبت به وظایف و مسئولیت خود احساس تکلیف کرده و با تشخیص و شناخت راه درست برای رشد و شکوفایی کشور تلاش نمایند.

ما میراث دار شهدا هستیم

وی افزود: امروز ما میراث دار شهدا هستیم و باید ادامه دهنده راه و اندیشه های آنان باشیم و باید به منویات رهبری توجه کنیم؛ اگر در این مسیر حرکت نکنیم راه خویش راه گم کرده ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: کارهای بسیاری برای آشنایی جوانان با مبانی اندیشه‌های ناب اسلامی انجام گرفته است و انتشار مجموعه 40 جلدی ره‌نامه که برگرفته از دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب است، نمونه‌ای فاخر از این قبیل اقدامات است.

ضرورت آشنایی دانشگاهیان با منظومه فکری مقام معظم رهبری

حجت الاسلام والمسلمین انوری در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی دانشگاهیان با منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: تلاش ما افزایش اقدامات در راستای آشنا کردن جوانان با منظومه فکری رهبر انقلاب است که منبعث از اندیشه های اسلام ناب محمدی است و قصد داریم نشست‌هایی در باب تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نیز نمایشگاه دائمی از آثار مقام معظم‌رهبری برگزار کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی گفت: شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید است که مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی است که ریشه در سرچشمه فیاض شریعت، حکمت و معرفت دارد.

 وی افزود: تفکر انقلاب اسلامی عرصه‌های مختلف را از خود متاثر ساخت و در جهانی که تاریکی بلوک شرق و غرب آن را فراگرفته بود، افق توحیدی و نورانی جدیدی را در مقابل ملت ها گشود و با جمهوری اسلامی که حرف نویی بود مسیر خود را از مسیر شرک آمیز و کفرآلود جهان استکبار جدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انوری با اشاره به حوادث غزه گفت: مقاومت مردم مظلوم اما مقتدر و با ایمان غزه امتداد همان مسیر توحیدی انقلاب اسلامی است و همه معادلات جهان تک قطبی استکباری را بر هم زده است.

وی افزود: این مقاومت امروز نتیجه داده است و ملت‌های کشورهای مختلف را نسبت به مسئله فلسطین آگاه ساخته و اینچنین شاهد حمایت مردم، در شهرها و کشورهای مختلف جهان هستیم.

حمایت دانشگاه‌های بزرگ و معتبر آمریکا و سایر کشورهای جهان از مقاومت مردم مظلوم غزه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت‌های بی سابقه آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: علی رغم تلاش‌های دولت آمریکا در حمایت از اسراییل غاصب، شاهد حمایت دانشگاه‌های بزرگ و معتبر آمریکا و سایر کشورهای جهان از مقاومت مردم مظلوم غزه هستیم و مجلس سنای آمریکا بر خلاف ادعای دروغین حقوق بشر و آزادی بیان، جلوی چشم جهانیان روسای دانشگاه‌های حامی مردم غزه را محاکمه و استیضاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انوری در ادامه، تلاش دشمن از طریق اعمال محدودیت و تحریم‌ها برای ایجاد وقفه در این حرکت عظیم الهی را بیهوده خواند و تصریح کرد: اکنون ملت های آزاده جهان که در حمایت از مردم غزه به پا خواسته اند چه بدانند و چه ندانند پیام جمهوری اسلامی را دریافت نموده اند؛ پیام مقاومتی که حضرت امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری طراحی کرده اند و امروز به دنیا مخابره شده است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی پیامی نداشته و نتوانسته کاری از پیش ببرد پس چرا دشمن همه پیاده نظام و جریان نفوذ خود را با همه ابزار و قدرت بکار بسته تا این نظام را ساقط کند؟ گفت: دشمن خوب می‌داند اگر ما در داخل کشور وضعیت استاندارد و ایده‌آلی داشته باشیم، بی شک طومار استکبار پیچیده خواهد شد و به همین دلیل از گذشته تا به امروز، تلاش‌های همه جانبه‌ای برای توقف، انحراف و شکست انقلاب اسلامی ایران از جانب جبهه نفاق و استکبار صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان در پایان، حفظ جمهوری اسلامی را منوط به شناخت دقیق تفکر انقلاب اسلامی دانست و گفت: شناخت و تبیین این تفکر و تحقق آن بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه، بر عهده جوانان انقلابی است.

رونمایی از مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه»

در پایان این مراسم از مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه» با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان رونمایی شد.

دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ی رهبر معظّم انقلاب درمجموعه‌ ۴۰ جلدی ره‌نامه

دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ی رهبر معظّم انقلاب درمجموعه‌ ۴۰ جلدی ره‌نامه مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدّن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ی رهبر معظّم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

این کتاب‌ها عرصه‌ گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در برمی‌گیرند. هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۱۰ فصل هستند که فصل اول شامل آیات و روایات، فصل دوم حاوی بیانات حضرت امام خمینی(ره) و هشت فصل دیگر بیانات حضرت آیت‌‌‌الله‌‌العظمی‌خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) است و برای طرح جلد این کتاب‌ها نیز از آثار هنری هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامی استفاده شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، همزمان با دانشگاه تهران، در بیش از ۳۰ دانشگاه‌ کشور نیز برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :