پیام رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت روز دانشجو

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۰ کد : ۲۰۹۲۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۲۴

دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز، با صدور پیامی ۱۶ آذر و روز دانشجوی ۱۴۰۲ را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشجو گنجینه‌ی گرانبهای علم، دانش، معرفت و سمبل آزادی و تعالی یک کشور است و قطعا نعمت امنیت مرهون جانفشانی‌های جوانان برومند حضرت امام روح‌الله الموسوی خمینی(ره) است که هرکدام روزی دانشجو بودند و پا روی تمام آرزوها و جوانی‌های خود گذاشتند و خون خود را در راه حفظ دین و میهن فدا کردند.

۱۶ آذر ۱۳۳۲ نماد ایستادگی و رشادت دانشجویان مسلمان علیه ظلم و ستم و استبداد است ‌که این پایمردی و دلاوری جوانان ایرانی تا ابد الدهر در تاریخ درخشان ایران همچون ستاره‌ای پر نور خواهد درخشید.

امروز در حالی جشن ۱۶ آذر و روز دانشجوی ۱۴۰۲ را درک می‌کنیم که نهال تنومند شجره‌ی طیبه‌ی جمهوری اسلامی ایران، مقتدر تر و با نشاط تر از همیشه در مقابل دوست و دشمن قد علم کرده است و قطع به یقین این شما نخبگان دانشجوی ایران زمین اعم از دختر و پسر هستید که آینده‌ی درخشان ملت شهید پرور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهید زد.

دانشگاه تبریز همچون تبریز قهرمان و سربلند همیشگی، بر خود می‌بالد که پذیرای بیش از ۲۰ هزار دانشجوی ولایتمدار، با اخلاص و نخبه‌ای است که با الهام از سیره‌ی سیاسی الهی امام خمینی(ره) و پیروی از رهنمود‌های پدرانه‌ی نائب برحق امام زمان(عج) حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، با عزمی جهادگونه در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و زمینه‌ی پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم می‌کنند.

بی‌تردید افتخارات و جایگاه کسب شده توسط دانشگاه تبریز، بدون تلاش شما دانشجویان تحت تربیت‌ اساتید انقلابی و دانشمند، ممکن نبود.
به فضل پروردگار و تلاش مجدانه شما فرزندان غیور ایران اسلامی با الگو قراردادن دانشجویان استکبارستیز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ شهیدان مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی و سایر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای امنیت، بر تکلیف خود که همانا فتح قله‌های علم و فناوری و ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و انقلاب است، عمل خواهید کرد.

در خاتمه لازم می‌دانم ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تبریک صمیمانه روز دانشجو خدمت دانشجویان نخبه دانشگاه بزرگ تبریز، دومین دانشگاه قدیمی ایران اسلامی و یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور ‌ و دنیا، بعنوان یک خادم به شما اطمینان دهم که تمامی امکانات دانشگاه در راستای تحقق اهداف والای تعیین شده در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد و امیدوارم بیش از پیش با افتخار آفرینی خود، دانشگاه‌ تبریز را در مجامع بین المللی سربلند نمایید.

                                                                                        صفر نصراله‌زاده
                                                                                    رئیس دانشگاه تبریز


( ۵ )

نظر شما :