معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مطرح کرد؛

«پژوهش و فناوری؛ پیشران رشد تولید و مهار تورم» شعار امسال هفته پژوهش و فناوری

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۴ کد : ۲۰۸۵۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۴۶

برنامه های هفته پژوهش و فناوری در  دانشگاه تبریز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری در تشریح جزئیات برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اظهار کرد: برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و فناوری با حضور اعضای این معاونت در مزار شهدای گمنام دانشگاه و تجدید بیعت با این شهدای گرانقدر و آرمان‌های امام خمینی(ره) آغاز شد و برنامه‌های موازی نیز به‌صورت همزمان در دانشکده‌ها حول موضوعات پژوهش و فناوری تا آخر هفته برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شعار امسال هفته‌ی پژوهش و فناوری، گفت: شعار امسال با الهام از نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، «پژوهش و فناوری؛ پیشران رشد تولید و مهار تورم» انتخاب شده و برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و فناوری را حول این شعار در دستورکار قرار داده‌ایم.

از برگزاری مسابقات دانشجویی تا اجرای رویداد «روز درهای باز دانشگاه»

دکتر شیری ادامه داد: بسته‌های متنوعی از جمله مسابقات دانشجویی، برپایی نمایشگاه‌های فناورانه در دانشکده‌ها، سخنرانی‌های علمی، آشنایی با امکانات آزمایشگاهی، روز درهای باز دانشگاه به منظور آشنایی هرچه بیشتر جامعه و صنعت با امکانات و قابلیت‌های دانشگاه جامع، بزرگ و قدیمی تبریز و ... در طول هفته‌ی پژوهش و فناوری‌ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده‌ی دانشگاه تبریز در پایان این هفته خاطرنشان کرد:  آن دسته از اعضای هیأت علمی که بروندادهای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه‌ی آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص و براساس امتیازبندی‌های موجود شاخص بوده، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های هفته‌ی پژوهش در سطح استان نیز گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه تبریز دبیرخانه‌ی استانی هفته‌ی پژوهش و فناوری نیز می‌باشد، هماهنگی‌های لازم با سایر دانشگاه‌های استان، سازمان‌ها، نهادها و اداره‌های خصوصی انجام شده و همزمان با دانشگاه تبریز برنامه‌های مختلفی در طول هفته‌ی پژوهش و فناوری در دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

کسب رتبه‌ جهانی 318 توسط دانشگاه تبریز در بحث پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ارتباط با موفقیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه‌ی پژوهش و فناوری در طول یک سال اخیر اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و حمایت‌های ویژه‌ی رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و تلاش اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان عزیز، جهش‌ بسیار خوبی براساس رتبه‌بندی‌های بین المللی اتفاق افتاده است. به‌طوریکه براساس نظام رتبه‌بندی شانگهای شاهد صعود 200 پله‌ای دانشگاه تبریز بودیم که این صعود بی‌نظیر بیشتر مربوط به حوزه‌ی پژوهش و فناوری می‌باشد.

وی افزود: همچنین براساس نظام رتبه‌بندی تایمز نیز صعود 100 پله‌ای داشتیم و در مجموع با صعود 350 پله‌ای دانشگاه تبریز در حوزه‌ی پژوهش و فناوری، اکنون رتبه‌ی 318 جهانی حوزه‌ی پژوهش و فناوری ازآن خود کرده‌ایم که این افتخار مرهون تلاش و زحمات اساتید، یاوران علمی و دانشجویان است.

تشریح برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری در سال پژوهشی آینده

دکتر شیری در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در خصوص برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری در سال پژوهشی آینده خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌های راهبردی دانشگاه که مسیرراه و نصب العین خود قرار داده‌ایم، یکی از برنامه‌های ما در حوزه‌ی پژوهش و فناوری، عبارت است از حمایت پژوهش‌های اصیل؛ بازبینی اساسی آئین‌نامه‌ی پژوهانه‌ی اعضای هیأت علمی که چندین ماه به طول انجامیده، یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال پژوهشی آینده خواهد بود که به اساتید و دانشجویان ابلاغ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح تحقیقات دانشجویی مزیّن به نام مبارک شهدای 27 دی دانشگاه، که در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، اقدامی بی‌سابقه است، برنامه‌ی دیگر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز است و در کل، فاز جدید و فصل تازه‌ای در بحث تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی باز خواهد شد که امیدواریم با تداوم این طرح، به اهدافی که در قالب مرجعیت علمی و برنامه‌های راهبردی تدوین کرده‌ایم، برسیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در خاتمه، تداوم جذب دانشجویان بین المللی با کیفیت در راستای رسیدن به تراز دانشگاه بین المللی، تشکیل گروه‌های پژوهشی مشترک با سایر دانشگاه‌ها، گسترش بیش از پیش فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط جامعه و صنعت، توسعه‌ی نشریات علمی، توسعه‌ و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و  فضای پردیس علم و فناوری دانشگاه به لحاظ کالبدی و شرکت‌های مستقر از جمله فناور، نوآور و دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های دانشگاه تبریز در سال پژوهشی آینده عنوان و ابراز امیدواری کرد که سال آینده نیز شاهد موفقیت جامعه‌ی دانشگاهی دانشگاه تبریز در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی پژوهش و فناوری باشیم.


لینک دانلود فایل

( ۳ )

نظر شما :